|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Var och köpte en M535i motor idag , jag vet att motorn gick innan bilen blev krockad , (påkörd bakifrån) men eftersom bara motorn är urmonterad så vet jag ju inte om den går , kan man starta en lös motor sådär på någe sätt eller måste man stoppa ner den i bilen först ? har som ingen koll då jag inte håller på med motorer så mycket , men vill lära mig , sen undrar jag om man bara kan lyfta av ventilkåpan huxflux eller måste den passas in på ett speciellt sätt sen !? sen hur gör man om man får för sig att lyfta toppen och kika och se där !? bara att skruva lös och lyfta bort eller? all hjälp är välkommet , kanske låter dumt att köpa en komplett motor (utan låda) sådär utan att veta om den går men jag tänkte först bara köpa luftmängdsmätaren eller styrboxen men det ville han inte sälja löst så jag köpte hela motorn istället ! fick den asbilligt ! /Mvh Göran | |
|
Det går att köra den löst, men du måste ha en låda på för att motronicgivarna sitter i växellådshuset. Ventilkåpan kan du lyfta av hur som helst, går vara att sätta på ett sätt. Annars om man ska köra motorn lös ngn längre stund måste du ha ett kyl och lite cirkulation på luften -:) mvh Johan Länk |
|
|
Ventilkåpan är bara att montera lös kan bara sitte på 1 sätt..men om du ska lös med toppen så måste du också ta lös kamkedjan och den måste ju vara rätt inställd vid montering..så det krävs ju lite kunskap för att lyfta toppen. //Roger ----- Länk |
|
|
Eller rättare sagt få lös toppen är ju inga problem..är när den ska tillbaks det krävs lite kunskap. //Roger ----- Länk |
|
|
Okay... jag motorn är jag rätt övertygad om att den går , men jag vill rengöra och fixa lite överallt ! /Mvh Göran |
|
|
Ett hett tips: lägg ner! Hade själv ett toppras i vintras och samständiga råd från BMW meckar var: köp en "ny" motor på skroten och släng i! Byta toppar på BMW är SVÅRT... Tydligen har dom en tendens att spricka även om man momentdrat dom perfekt.. nån slarvig gjutning från fabriken?? Bilar kör man, BMW åker man.. |
|
|
Metallicamats: vad pratar du om ? min motor går fint och den här gjorde det också , den är helt original , ska bli min turbomotor därav att jag frågar lite , kostade mig 1500:- så det var inte så farligt ! :) comprende ? /Mvh Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.