AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.227

mellanrör eisenmann

Sida 2 av 2
cdabox
dominik: hur lång var din inkörningsperiod ? Känns som jag kört typ 300 mil med mitt supersprint, och det mullrar bara till lite när man startar bilen, sen låter mest min cdabox som en f1 bil på höga varv.

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Fi
8
FilipK
320iM Touring -03
520iA Touring -03
Har också tankar på att montera ett Eisenmann mellanrör och behålla slutljuddämparen (för standard-utseendets skull). Men - så vitt jag kan se (320iM Touring -03) så finns det inga skarvar på avgassystemet, skall man ta bort den sista ljuddämparen och ersätta det med mellanröret får man ta och såga isär systemet och skarva??

Är det någon som vet om det finns en verkstad i Skåne som kan göra det jobbet snyggt? Helst av allt vill jag ha möjligheten att återställa avgassystemet till standardutförande utan att behöva köpa ett nytt system?

Har varit inne på två verkstäder i Malmö och de vill inte ta på sig jobbet.

cdabox
behåll orginalsystemet, går att montera dit igen efter man haft ett supersprint.....borde vara lika med eisenmann.

Filip K: De är tyvärr så på alla e46 med 6 cyl. Helt system hela vägen. de resulterar i att även om du vill köpa en bmw orginal bakre dämpare så måste du ta fram vinkelslipen och kapa samt skarva. De är dock inte något som är svårt. Verkstäder såsom speedy osv måste kunan hjälpa dig. Annars har NFS gott rykte.
Om man skall använda mellanröret så kapar man bort mitteldämparen och ersätter den med mellanröret. dvs bakre dämparen sitter kvar.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Filip K: De är tyvärr så på alla e46 med 6 cyl. Helt system hela vägen. de resulterar i att även om du vill köpa en bmw orginal bakre dämpare så måste du ta fram vinkelslipen och kapa samt skarva. De är dock inte något som är svårt. Verkstäder såsom speedy osv måste kunan hjälpa dig. Annars har NFS gott rykte.
Om man skall använda mellanröret så kapar man bort mitteldämparen och ersätter den med mellanröret. dvs bakre dämparen sitter kvar.

BMWCS Syd #05392
cdabox
det är samma¨på 4cyl

Jag håller på att montera detta mellanrör just nu, men jag måste fått fel rör från xerious racing. Finns de någon som monterat detta rör på en E46 med M52 Motor? Blir så trött, först vänta en månad på de o sen är de fel....

BMWCS Syd #05392
cdabox
slå dem på truten =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.