AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
506

ojämn tomgång

NiklasE28
Hej nån som vet vad mitt lilla fel kan vara.
Min 528-84 går väldigt konstigt på tomgången den går ner till nästan 200 varv och ibland dör den nästan och sen har den börjat variera vid gaspådrag den liksom bara bludrar det händer ingenting om man då släpper på gasen lite och gasar igen brukar det funka.Detta problem uppstod sammtidigt som tomgången började bete sig konstigt nån som vet vad det kan vara.
tack på förhand.
MVH Niklas..
Visa användare
605
göran
525ixt-94
har diskuterats 1000 gånger i detta forum, :-(

ta och sök på tomgång och läs vad som
skrivits tidigare.

/göran
NiklasE28
Det är precis vad jag gjort innan jag skickade in detta inlägg men inget stämde med mitt problem sen skiljer det sig på årsmodellerna en 95-a behöver inte ha samma lösning som en 84 eller hur :((
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kan det ta "tjuvluft någonstans, prova med att spraya
stargas runt insugningsrör mm. Ökar vartalet så tar det in luft på fel ställe.Behövs bara ett lite läckage för att bilen ska gå dåligt . Detta är generellt och inte speciellt för BMW

Hasso
NiklasE28
Tack.:-))
/Niklas
NiklasE28
Tja igen
Fan vad sjukt efter att jag tankat så blev tomgången normal igen jag har aldrig varit med om liknande är det nån som har en förklaring till detta sjuka betende
bara för att det är lite soppa i bilen ska väll inte tomgången flippa ut.

/Niklas
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Bensinpumpen ? det sitter väl en pump i tanken även på BMW tror jag. Den kanske är små trasig eller håller på att lossna och suger tjyvluft när inte hela pumpen är nersänkt i bensin... (kvlificerad gissning:)
NiklasE28
Ja det låter rätt rimligt.Tack

/Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.