|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
z3mpower: Jag hörde att de som var där och körde med Porscharna var oldtimers i Bemmerklubben, dvs att de trots att de byt märke är välkomna att komma på BMW klubbens träffar. Samma sak gäller knappast mig eftersom jag blev medlem i lördags...;) Qvarnis |
|
|
Tufft är väl bara förnamnet. Sådär skulle man lära sig att köra *drömmer* :- ) Har sett dig X antal gånger med Sierran varav en gång riktigt nära efter Kinnekulle. Vid en mack. Det gick bra att rita lakrits även där... Lycka till med "12:an" i år!! Fet bil och fett körande!! /Kidde Äkta körglädje finner man i en BMW... |
|
| Qvarnis: Jag var oxå på plats och såg dina härliga powersladdar...(fördelen med att stå flaggvakt!) :) Jag är nyfiken på vilken hastighet du hade efter långa rakan innan inbromsningen...?! | |
|
Skulle någon kunna berätta grund idean med drifting för en som är helt okunning. Dvs, hur man går tillväga. |
|
|
Richard o Qvarnis, Det är skillnad på BMW Sport Club och moderklubben BMW Club Schweden. I sportklubben tillåts, efter strikta regler, ibland andra märken. På moderklubbens träffar är det BMW som gäller och inget annat. Observera att bara för att det finns ett regelverk som styr hur sportklubben behandlar ärendet med andra bilmärken, så går det inte att bara "komma o åka" med annat än BMW. Det kan bara bekräftas innan av styrelsen. |
|
| ps. Har bestämt för mig att det går fortare utan sladd än med... | |
|
Petri: Efter rakan gick det nästan på varvstoppet på 4an och ca 215-220 km/h. Jobbig kurva att ta för bromsarna. Hela Mantorp är fö en mördarbana för bromsarna. Qvarnis |
|
|
För att undvika missförstånd: På BMW CS banträff den 25/5 är endast BMW bilar tillåtna på banan ,man måste dessutom vara medlem i BMW CS eller BMW SC för att få komma ut och åka .Medlemskap går att lösa på plats. Alla övriga bilfabrikat hammnar vänligt men bestämt på parkeringen. Hälsningar Ando Gunnarsson Bitr klubbmästare BMW CS |
|
DanneE |
AG-> Vad gjorde en grön Audi S2 på banan då? |
|
Danne E : En grön Audi S2 ???? Vad jag vet så har inte 25/5 varit än så jag har lite svårt att förstå vad du menar !!! Ando |
|
|
AG-> Så om jag nu hade haft en GT2:a till för fogande och ordföranden i BMW CS skulle få låna den av mig tror du då inte att han skulle ta chansen? Jag tycker att man får köra vilken bil man vill så länge man är med och betalar för banan samt äger en BMW... MVH Patrik Drive it like you hate it... |
|
|
Tack för en lysande träff till alla som jobbade och tack för en skoj duell Qvarnis! Lustig dialog det här sista. BMW klubben ordnar en träff där man vill att det ska vara bara BMW. OK så långt. Varför ska då alla bilmärken få köra på en märkesträff bara för att nån tycker det? Är det inte lättare att fixa en märkesoberoende träff själv? Eller det kanske är lite jobbigt att göra nått själv? Den gröna Audin var där (med en massa andra Audisar) därför att det var en samträff med Audi. Ett relativt nytt grepp för att kunna finansiera en träff på tex Mantorp som kostar ca 25000 kr för en helgdag. Visst gick det fortare i den där kurvan utan powerslide, men det ser skoj ut... De som kan, kör. De andra putsar.... ....och livet är för kort för att inte använda sina grejer. |
|
|
Audi TT : Ordföranden i BMW CS skulle aldrig komma på en av BMW CS anordnad banträff med något annat än en BMW ,var så säker !!! Men han skulle säkert åka med GT2:an på en märkesoberoende träff !! Tycker du verkligen att man ska få åka med vilket bilfabrikat man vill på en banträff anordnad av en märkesklubb bara man betalar och "äger"en BMW ? Vad tror du meningen med en märkesklubb är ? Om man då äger en BMW varför inte ta den till träffen? Sen finns det ju evenemang typ "en dag på Racebanan" som man kan åka på utan att vara varken medlem i något eller "märkestrogen" Hälsningar Ando Gunnarsson BMW CS |
|
| En inflikning bara; Mantorp kostar 40.000 per dag plus moms. | |
|
Fina sladdar! Kul att nån vågar:) -Jag vågar definitift inte... -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.