AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.168

solskyddsfilm

heda
Tjena
Är det lätt att demontera solfilm från rutorna,
eller blir det grisigt typ klister o sånt.
några tips

mvh Heda
sportsbmw
Jag skulle nog inte rekommendera dig att göra det själv, lätt att då blir, som du säger, klabbigt och klistrigt, även risk för att det bildas luftbubblor. Bätter att lämna in och får det gjort eller om du känner nån som vet hur man ska göra, det är värt ett par extra kronor.

/ Rickard!

ps. en polare till mig tonade mina 5 rutor för 1000 bagis, och det var det ju helt klart värt ds. :)

/// BMW RULES ///
Sportsbmw: Läs lite närmare...det står demontera.

Det gör du själv! Bara dra väck den och rengör sedan rutorna med ngn glasrent eller ngt annat starkt medel.
heda
sportsbmw..
jag vill ta bort solfilm inte sätta dit.
filmen sitter ej 100% lite bubbler o sånt.

mvh Heda
heda
Tackar zodiaken.

mvh Heda
Jompa
Om du har värmeslingor i bakrutan bör du vara lite försiktig bär du tar bort solfilmen, då det kan hända att du drar med dig delar av slingorna. Och det vill man ju inte

BMW= Bäst Man Wäjer
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ganska enkelt att ta bort. Värm med hårtork eller varmluftspistol på yta fånga en kant sen värm och dra bort filmen. Ta en blomsterduschspruta och en rakbladsskrapa, spraya yta och ta bort ev limrester med rakbladsskrapan. Som sagt tidigare var försiktig vid bakrutan så inte trådarna skadas, då är hela rutan keff.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Har någon lyckats med att ta bort solfilmen från bakrutan utan att skada slingorna ? det gäller en E39 sedan 1999.

mvh
H. Frweiwat
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
HF: Enklast med bakrutan är nog att åka förbi en solfilmsmonteringsfirma(www.sgs.se finns förteckning) och be dom ta bort det. Är det orginalmonterad insynsskydd tror jag det ligger i glaset och går inte att ta bort.
Mvh
Asken
Visa användare
234
Tommy Power
525 iX Touring -93
Kan bara säga att om ni bor i närheten av Fagersta, så kan jag rekomendera Tomas Reklam. Mycket bra resultat, och oslagbara priser... Vet ingen som varit missnöjd iallafall.... Det är absolut inte värt att kladda själv...

mvh/

/Tommy Power
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Trådlyft:)

Hittar inte Tomas reklam via Google. Är firman kvar mån tro? Hunden hade uppskattat en svalare bil nämligen. Bor i Fagersta...

Mvh Martin
Cr
57
CrilleT
530 xd -06
Mig veterligen är all solfilm med vattenbaserat klister, använd alltså inte någon form av lösningsmedel för att ta bort, ni blir bara ledsna.
Åk på en färgaffär där de säljer städutrustning, köp några bitar skurduk, den skaver utan att repa och drar med sig klistret.
Just det, spraya först rutan med vatten med har lite diskmedel i, täck sedan rutan med en plast så att det kan stå och lösa utan att vattnet dunstar.
Detta gäller bakrutan, på andra rutor är det vatten och klicksrpas som gäller, se bara upp så ni inte repar glaset. I kanter på rutor, bakom klädseln funkar en tandborste bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.