|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag köpte min Z3:a i okt 2002 hos Förenade Bil Malmö. Det är en -00 som från början är importerad från Tyskland. Förra ägaren hade tecknat Europlus Garanti som gäller tom 23 juli detta året. Garantipapprena är ändrade till mitt namn och faxade ner till Europlus i tyskland när jag köpte bilen. Nu kyler inte AC:n + att låset på bakluckan/larmet strular. Täcker garantin detta ?? Jag får inga vettiga svar från F-bil, dom verkar bara "glömma att svara mina email" Kan man ta reda på detta själv? /Mattias //BMW - Alltid snäppet före \\ | |
|
Har försökt få svar både från BMW Solna och Förenade Bil i denna fråga. En kundmottagare i Solna svarade fel och Förenade Bil säger att du får själv kontakta och driva "fallet" med Europlus i Tyskland. Så det som verkar gälla är att du själv får ta kostnaden och sedan kräva beloppet från Eurolus Tyskland. Hade den varit mindre än 2 år och/eller gått mindre än 4000 mil kan det vara så att det är enklare att få godwill-reparation på problemet. Läs också Länk |
|
|
Skytten: Hade jag varit dig hade jag hört med förenadebil Fosie. Verkstadschefen där är väldigt bra att ha och göra med. Åk dit och prata med dom. De är bara verkstads chefen på förenade bil city som svarar på mail i city har jag fått känslan av. De är möjligt att du får stå för själva arbetskostnaden. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Jag har använt tysk Europlus ett par gånger. Du ringer tyskarna, beskriver problemet på engelska eller tyska och får ett ärendenummer av dem. Sen går du till verkstaden, och betalar. Sen skickar du räkningen till tyskarna och hem kommer en check. När du pratar med dem så säger de om garantin gäller eller ej. Principiellt gäller den allt utom normalt förslitning etc. Det låter som om dina fel skulle täckas av garantin. Möjligen med undantag av låset. |
|
|
skytten74 eller någon annan .... jag har inte skickat in att jag har köpt bilen och hittar inte bland de papper jag har något sådant papper. Jag har orginalgarantibeviset utsälld på förre ägaren och en liten broschyr "Sicherheit is mehr als ein Versprechen" med adressändringsblanketter längst bak men inget annat. Kan någon upplysa mig ? |
|
|
Upp!!! Då jag är rätt intresserad av att få svar ... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.