|
|
|
|---|---|
|
På undersidan av insuget (nere vid oljesticka etc) sitter det en slang fäst som på min bil går med kablaget in i kupén. Där ligger den bara löst vilket knappast kan vara tanken... Det är en smal slang som fästs på en liten "tapp" under insuget. Det hela sitter på en 535i -86. Kanske någon kan förklara vad för funktion denna slang skall ha? | |
| På min M20 går den slangen bak till tanken. Det är någon sorts luftning vad jag förstår. Men den har även anslutning till en kolkanister. | |
|
Det kan ju stämma, men hur funkar detta och ska kan jag plugga den utan att det spelar någon större roll? Det känns som om jag har dålig koll på ´jur vakuumsystemet på M30:n fungerar ö.h.t... |
|
|
Den ska gå till en liten sak som sitter i kåpan ovanför förarens fötter. Saken sitter i hörnet på kåpan mot kopplingspedalen. Vet inte riktigat vad saken är för något, misstänker tempgivare inneluft? Hänger slangen löst drar motorn tjuvluft = sämre gång & knepiga gångegenskaper. mvh Johan Länk |
|
| Ja det är som LTK säger. På senare modeller har ju inne-tempgivaren en liten elfläkt som suger luften runt givaren, men på e28orna fixade man denna funktion med en undertryckslang från insuget. Tror inte att det påverkar motorgången nämnvärt om slangen har lossat, då den på sin rätta plats i princip suger fri luft runt givaren. | |
|
Tack ska ni ha! Då vet jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.