AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
365

Dör vid arbets temp

Ty
33
Tyko
323 E30 86:a
Tja

Har nu haft min fina något buckliga BMW 86 E30 _ 323:a i garaget i månad nu
Bilen startar utan problem går i ca 2 min - 5 min sedan börjar det lukta soppa samt att den tappar cylindrar för att till slut dö. Starta igen utan problem om man väntar tills att den har blivit kall igen. Fick en massa bra tipps sista jag hade inlägg som T.ex. kallstartsventil. Ringde BMW och dom sa att en kallstartsventil till en E30 323 86:a kostade 1043 kr och det var ca 1 veckas lev tid. Ringde till en skrot i Mellansverige och dom skulle ha 300 + 50 i frakt.
Fick hem den sabla kallstartsventilen och började leta efter denna mojäng i 45 min utan fram gång. Har nu fått reda på att denna kallstartsventil togs bort från september 1984:a.
Från E30 modellen och ersattes med något annat Är det någon som har något tips vad det kan vara. Vill gärna att min BMW skall få se ljuset igen.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Min chefs bil har samma problem fas tvärt om...

Går bara när den är varm....

På den är det luftmassemätarn

===
Min E30:
Länk
Har du en 86:a så har du garanterat kalstartsinjektor om det e original motorn i!!Tror ja har en sån liggandes för en humdring+frakt!.Kallstartsinjektorn sitter på insuget ovanför ventilkåpan!!Det går en elsladd till den!!Den finns där tro mig!!Den ser ut som en vanlig injektor!!
po
2
ponken
318i -85
Hej!

Jag har en 318i -85. Har ett motorproblem som verkar likna Tykos. Skillnaden är att när motorn blir varm så dör den aldrig. Den får bara ett väldigt irriterande varvstopp vid runt 3000rpm. Motorn slutar alltså att dra när den kommer till det varvtalsområdet. Stänger jag av motorn och startar när den kallnat igen kan man köra på ett tag igen tills den blir varm på nytt.

Tror du att det kan ha med kallstartinjektorn att göra även på min bil?

Tack på förhand
//Ola
Ty
33
Tyko
323 E30 86:a
Har kollat upp kalstartsinjektor = kalstartsventil
Enligt mina källor skall det inte finns någon form av kalstarts ventil/injektor från september 1984. Så det måste vara någonting annat.

Så Nu återstår det bara att börja felsökningen.

F¤#!!!

Tack ändå

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.