|
|
|
|---|---|
sno |
Har fått ett flertal stenskott på framskærmen, och efter høgtryckstvætt har 2-3 stycken "exploderat" och læmnat fula flæckar i lacken. Under lacken på huven ær det något svart plastigt matrial, medans då jag fick en skada på høger dørr så var det något vitt lager under lacken. Ær också førvånad øver hur otroligt tunn lacken ær på huvuen, det ær ju verkligen bara ett microskopiskt lager, medenas på dørrskadan kunde jag se en viss tjocklek på lacken. Varfør skilljer det så? Lacken verkar "flagna" på huven lættare dessutom, som kontakten mellan lacken och den svarta plastytan inte var så bra. Som sagt ræckte det med lite høgtryck på næra håll før att få ett fint 2-3mm i diameter svart mækre. Och nu ska jag inte begrava mig før mycket i det som varit och har istællet hæmtat ett lackstift før titansilver hos BMW. Någon som kanske har några heta tips på vad man ska tænka på då man lagar skadan sjælv. Eller ær det rekomenderat att ta med fægren till några "proffs" och låta dom fixa det? Snackade med Ditec i lund, men dom skulle ha bilen 2 dagar då. Lite svårt då man pendlar till jobbet varje dag :/ Och jag vill veta vad det ær dom kan gøra som inte jag kan sjælv. |
|
Är det några karossdetaljer bytta på bilen? Blir förvånad när du säger att det är svart (grundfärg) på huven, jag har då inte sett det på min. Har samma färg på min. |
|
sno |
Nej, inte vad jag vet. Det ær en tidigare ægare, bilen ær svenskåld och jag har alla papper (som jag vet om), ringde givetvis till BMW innan jag køpte før att komma om det fanns någon "historia". Jag antar att det ændå finns møjlighet till fiffel, æven om det inte verkar så troligt. Kan jag kontrolera detta på något sætt? Skadan ær før øvrigt precis innanfør høger framlycka. D.v.s huvpartiet mellan lykta och huv-gallret(eller om det har något annat namn..). |
sno |
jaha.. såhær i efterhand kan jag konstatera att det inte ær skitsnyggt. Man kan nu æven efter mitt duttande med lacken se skadan från 2m håll om man vet var man ska titta. Riktigt tråkigt. Funderar på att lacka om hela huven istællet. Någon som har erfarenhet av det? Eller ær risken før nyansskillnader så stor att det ær bættre att leva med stenskotts-mærkerna. |
|
hej! Använd sökfunktionen....finns redan mängder med tips om detta, (bla från mig). Mvh Skalman (Lack o Rec) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.