|
|
|
|---|---|
|
Tja! Efter å bytt språk från tyska till engelska fattar man lite mer. Washer Fluid Low är en sak som kommer upp i displayet. Betyder detta spolarvätska ? Jag är van vid min E30. Där har jag en beholdare till vatten/kylvätska och en till spolarvätska. I E36:an hittar jag en beholdare.. den 2,5L nede til venster när man ser från framsidan.. Tror jag måste skaffa mig en instuksionsbok :/ Det andra som lyser er Num Plate Light Fail. Det ena ljuset ovanför skylten bak har pajat. Vilken lampa behöver jag här, och hittar jag en sådan på clas olhlsen, micro, mekonomen tex? Lite jobbigt å åka helt til bmw för en sånn grej.. Hoppas nån kan hjälpa en nybörjare lite... :) | |
|
Jepp det är spolarvätskan som meddelar (washer fluid). Nummerskyltsbelysningen brukar vara en klassiker. Antingen är det så klart lampan, som du för övrigt hittar på det flesta mackar. Plocka bort den gamla och kolla storlek och styrka. Ev. kan det vara glapp i kablaget till belysningen i bakluckan, ofta är det där bakluckan öppnas som kablarna kan skavas sönder och således glappar i kontakt... |
|
|
Låter lite bättre :D Det är dock bara den ena lampan som har slutat lysa.. Btw. nån som vet en bra hemsida med förklaring av motorrummet och evt. en instruktionsbok för E36 325 som man kolla lite på, på nätet ?? |
|
|
Jupp en nerladdningsbar pdf skulle vara lysande!!! |
|
|
EN instruktionsbok kostade under 200 SEK hos min handlare. Väl värt pengarna Köp en Haynes-bok också. Sen kan man läsa hur man borde göra men betalar för att få gjort. /Patrik, BMWCS 4096, 325i cabrio -94 och idag var det cabväder! |
|
|
Info om vad dom olika meddelanden i Färddatorn betyder hittar du på Länk Manual till ett par Bimmers hittar du på www.bmwtips.com Eventuellt så är det endast för E39 Angående Haynes så är dom värda sina pengar men inte mycket mer då dom ofta är ordentligt generella. Mer kompletta böcker finns men då kostar det oxå betydligt mer. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
| Tackar för alla svar :D får åka till en bmw-handlare å kika lite där | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.