|
|
|
|---|---|
|
Om man ska fyla på vatten på en M5. måste man vänta att motor blir kallt eller ska man fyla på vatten när motor är varm? eller måste vara motor på när man fyler på vatten?? jag har fått ett irriterande problem på min M5 och är att slangen som går in till vattebehålare hade losnat och vatten började spruta över hela motor. motor hann inte kokat och nu har jag åtgärdat problemet men nu efter att ha fyllt på vatten temperaturen stiger för mycket (nästan vid röd) när jag kör på stan eller på ett trafikjus. kan det vara luft i kylsystemet?? jag har inget instruktionsbok så kan någon hjälpa mig och säga hur myket vatten måste man fyla på och om motor måste vara kall eller varm, på eller avstång?? M.V.H Mauricio Villasml | |
|
Man SKALL ALDRIG skruva av locket till expansionskärlet när motorn är varm. Gjorde det misstaget en gång och det var ren tur att jag inte fick brännskador av kokande hett kylarvätska. /D |
|
| Fyll på till MAX-strecket när motorn är kall!!Lufta sedan ordentligt för du kan ha fått luft i systemet....I min IB står det dessutom att vissa bilar har en "trycksättningsventil" på exp.-kärlet o finns denna så skall man pumpa upp trycket till 0,5bar(om ja minns rätt,annars kan du fråga "Raggar" här på forumet för han köpte min IB) vid kall motor.Detta skall vara en "bilventil" dock fanns den ej monterad på min bil som var svensksåld men har sett den på en del tysksålda... | |
|
varför inte köpa en instruktionsbok ? kan väl även vara bra för annat ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.