AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
395

Pendlande tomgång vid start, 525 E34 -93...

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Den pendlar vid start, mellan 0 och 1600 rpm. Den går bra när man kör, men när man släpper ner den på tomgång så kan den vandra en stund igen. Men den håller sällan på längre än ca 1 min. Men det händer. När man startar så vandrar den mindre och mindre tills det är normal tomgång igen. Och ibland så typ surar den ner sig så den går jättekonstigt. Men det är bara när den har stått på tomgång en stund. Så blir det bra när man gasar på. Vore tacksam för svar snarast. Gärna igår.......... =)

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Är det ingen som kan svara??? Kan det vara tomgångsmotorn som är lite seg???

MVH Morgan...

Länk
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det är samma fel på min 525i -90, dock har jag gamla motorn. (M20 B25.) Men, på min bil så ligger felet i luftmängdmätaren. Jag har inte råd att handla en ny nu på BMW för de är DYRA! Men, jag tipsar dig att kolla upp luftmängdmätaren och eventuellt köra en diagnos på BMW.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Ok, men den beter sig väldigt underligt tycker jag.
Så är det lite långt till en seriös bmw verkstad som kan göra en diagnos tycker jag. Men tack för svaret i alla fall.

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Vad tror ni om lambdasonden kanske. Jag tycker visserligen att den borde gå sämre än den gör i så fall. Men att den surar ner sig ibland låter ju rimligt.

MVH Morgan...

Länk
Min bil betedde sig lika. Jag lämnade in den på en verkstad där han ställde in tomgången samt nollställde någon form av tomgångsdata.
Vet inte riktigt vad han menade...

Bör tillägga att min bil kunde ligga på 1500rpm när jag släppte gasen vid en korsning till exempel.

Nu går den perfekt

Mattias
to
141
tobbepersson
525i-90
318i-02 Touring
Hej
Kanske läcker insugspackningen eller nåt annat i luftvägen som gör att den får tjuvluft och går ojämt. Min gjorde det och jag fick byta just insugspackningen.
mvh tobbe

"Det är bakom ratten man förstår"
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Ok, men insugspackningen tvivlar jag på. För det är enbart ibland...

MVH Morgan.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.