|
|
|
|---|---|
|
Vad beror det på att jag bara får ljud på höger sida när jag använder en kasettadapter? Trycker jag lite lätt på adaptern så hörs det på vänster men väldigt svagt??? Det funkar hur bra som helst med en vanlig kasett. Någon som vet?? | |
|
Verkar som om tonhuvudet i stereon inte sitter på rätt position. Mera troligt kanske att motsavarande tonhuvud i adaptern eller hela adaptern inte kommer i rätt position. Funkar stereon bra med vanligt kasettband så ligger problemet i adaptern, det är små marginaler rent mekaniskt som gäller här. FP |
|
|
Ja, jag har problem med att få bandaren att svälja adaptern. Den vill spotta ut den så jag måste hålla emot. Bandaren är bmw original. Finns det nåt sätt att få rätsida på det här? Jag kör en mp3 spelare (archos jukebox 6 gig) genom adaptern och det vill jag ju fortsätta att göra. Ljudet är annars okey genom adaptern. Tips? |
|
|
Elegantast hade ju varit att fixa en lågnivåingång på stereon, men då måste man ha en omkopplare för att välja in extern signal från MP3-spelaren. Det har sålts små FM-stereo sändare som man kan koppla in på spelarens headsetutgång, och så ställer man in en ledig plats på sin radio. Säg att 107,5 är ledig, då kör man där och lagrar denna som en station vilken som helst. Nackdelar: Inte helt lagligt, och man når även 50-100 meter utanför bilen, och kan spela för andra i bilkön... Sen kanske man kör iväg någonstans där 107,5 används, problem... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.