|
|
|
|---|---|
|
Jag märkte idag när jag körde 525'an att bromsvarningslampan började lysa / blinka vid körning ! Tyckte också att bromsvätske nivån har sjunkit lite , så jag kollade lite efter ev läckage under bilen men kunde inget hitta så sedan så märkte jag att det är kladdigt på gummimattan vid fötterna på förarsidan , och det var INTE glykol utan det luktade som bromsvätska! Vad kan det vara ??? Huvudcylindern eller ?? Är den svår att byta , om det är den ? Billy B-10 Länk | |
|
Det låter som huvudcylindern till kopplingen.. Vet inte hur det ser ut på en E12 men på en e28 sitter den direkt på pedalstället. Kolla där. Den tar olja från bromsvätskebehållaren. Kanske sitter huvudcylindern till bromsen så det kan rinna in, har aldrig mekat med en E12a, men är nästan säker på att det är kopplingscylindern, har haft samma fel på min 528-83.. mvh Johan Länk |
|
|
jaa jaa det kan det ju också vara !!!!! Det hade jag totalt glömt bort TACK , ska kolla imorgon om jag hinner.... Det är dock inga problem att koppla än! Billy B-10 Länk |
|
|
Jag kollade idag och det är kopplingscylindern som läcker ! Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.