|
|
|
|---|---|
|
När jag kör över snäva gupp och bromsar in i låg hastighet så klonkar det i framvagnen. Jag har läst i forumet men får ingen klarhet i vilket stag det mest troligt är fel på. Tycker att det kommer olika bud hela tiden :) Vad kan felet orsakas av och vad kostar det isåfall att reparera? Ride hard die free | |
diamantsvart_bmw |
När min bil va på servie föra veckan så letade vi efter vilken stag/bussning som är dålig men hittade inte vilken som va dålig, det jag vill säga är nog svårt att peka på vilken det är Länk Ny servad + ny olja i växellådan. |
|
Kolla Länk eller: Länk Om det klonkar i gupp, hålor i vägen eller motsvarande kan det tyda på dåliga pendelstag. Tillsammans med casterstagen kan det bli ett j-a oväsen. |
|
|
Staget som glappar kan eventuellt identifieras med hjälp av att man hissar upp bilen en liten bit så att det varken är fullt eller inget tryck allt på däcket. Lite halft tryck alltså.... Vrid ut däcket lite så att du kan trycka på det "framifrån" Då kan du eventuellt se vilket stag som glappar. Om du har tur så är det bara en bussning som behöver bytas... Gjorde det på min förra bil och såg då vilket stag som var trasigt. Mattias |
|
| Bytte casterstagen på min blev som ny. | |
|
Byt Casterstagen....går från undre bärarmen snett bakåt/inåt..! mvh PH |
|
|
klonk vid bromsning är caster stagen kan höras vid gupp men, bara klonk vid gupp oftast pendelstagen Joakim Eriksson |
|
|
Hade en 320i -87 med samma problem, bytte lagret som sitter längst upp på stötdämparen. Blev som ny. mvh samme |
|
|
Hade ett konkande ljudi framvagnen, men endast när jag körde över brunnslock och dylikt. Inspekterade detta och kom fram till att både bärarmar och krängningshämmare var kassa bytte detta och det blev som nytt. Ha det gott! |
|
|
tack för alla svaren! nu blir det att hänga upp bilen och gå lös med kofoten :) Ride hard die free |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.