|
|
|
|---|---|
| Hej jag lyckades köra på en sten så jag har 2 stora hål i oljetrågat. är det någon som har svetsat ett oljetråg? det är väl alu eller va e det? Måste laga det snart.. | |
|
bor du i västmanland så kan jag svetsa ihop hålen åt dig, om du plockar bort oljetråget vill säga. |
|
| Nej tyvär inte.. jag bor i e-tuna..men hur mycket tar du för att svetsa ihop det? | |
|
Om det är aluminium så ska det nog gå att fixa. vanligt järn borde du kunna fixa på närmare håll.. Jag bor i sala, det är väl en 7 mil ifrån e-tuna om jag inte minns helt fel. vad tycker du att det är värt? några starkök skulle ju inte sitta helt fel.. (-; |
|
| `Jag vet inte.. det kan ha gått sönder mer saker på troget. det va ju någon skiva som satt runt oljepumpen som också har fått spö-- så jag vet int om det går att laga det.. ska kikka på det i morogn.. men hur mycket vill du ha? | |
|
Ta en bild med en digitalkamera och maila det till mig, kalle.soderqvist@home.se så ska vi se vad vi kan göra åt det. att svetsa ihop några hål tar inte lång stund. som jag sa tidigare med lite felstavning, några starköl skulle inte sitta helt fel. |
|
|
har svetasat mitt !!!!jävla mög att svetsa det är gjutet alu inte speciellt rent heller !!! (skräp mettaler i vilket gör det svårare att svetsa)det gick på 400 kr hade 75 säkning på bilen det var en stor sten i vägen ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Ett nytt tråg är inte så farligt dyrt heller ens på BMW som originaldel. Kostade 900 spänn till min bil för en dryg månad sedan. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| ok.. men jag har en 324D den är inte vanlig.. jag vet inte om det går att få tag på sådana delar. det är i å fall om det pasar från 524td eller 324 td. någon som vet detta? | |
| du känner väll någon där du bor som jobbar på nån vekstad du magar ju bara inte specielt svårt | |
| Jo men jag vet inte om det går att svetsa det.. det är 2 STORA hål.. Bilen va ganska låg så det slåg sönder någon plåtskiva i tråget med.. men jag kanske har hittat ett annat tråg nu.. det skulle tydligen va samma som på 524D... så det är ju bättre att köppa ett nytt tråg.. | |
|
Jaja du gör som du vill, bara att säga till om du ångrar dig, lycka till med bilen! |
|
| Jo jag har lämmnat in tråget till någon farsgubben kände. han skulle kålla om det gick att rädda det.. så vi får se.. annars ingen som har ett till en 524? | |
|
Om man kan sin KOMA/Kemi så kan man utläsa vilken legering det är på tråget. Står på insidan. Har det inte här nu, så jag kan tyvärr inte kolla. Men det går att svetsa om man har rätt material att tillföra. "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
| ok.. men det ska nog lössa sig. får se vad han som ska svetsa det sägger. får se om man ska hitta nytt tråg eller inte.. | |
|
Mitt tråg på 2,5'an e svetslagat. //Ticco Länk |
|
| Ticco. Hur mycket va ditt råg deformerat då? jag fick 2 stora hål i tråget.. nästan hela botten gick åt helvete. de va nog någon ungjävel som längt ut stenen på vägen.. | |
|
Vet ej, va så när jag köpte motorn. Kan inte ha varit så jätte stort. //Ticco Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.