AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
359

Superchipptrimma M635CSi

Robert V
hej ... läste lite grann om superchipp på nätet. Undrar bara hur mycket bieffekter får man eller vad man behöver byta förutom chippning ( bromsar eller så ) e det väst att göra det ( på en M635CSi -85 med motronic2 ingen kat.) ger det den effekten de lovar ? ( +10% o mindre soppa förbrukning )

tacksam för svar ... gärna någon som har chippat en äldre bil
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tror inte att du får några 10%. Med tur får du nå´n extra häst, med otur nå´n mindre...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Körde en M635 med straxt över 300 bakhjulshästar (bromsade)
igår. Gick helt OK :))
Länk

///MVH Hasso
Länk

Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Den enda chippning som är värd pengarna är UNICHIP hos TS Motorsport? i Åstorp. De ställer chippet i en bromsbänk och jag tror det är det enda rätta. Du får en "mellanbox" mellan orginal box och motor. När du skall besiktiga tar du ur boxen och bilen får tillbaka sina normala värden. Klockrent!

Sedan om du bygger om lite mera. Trimmkam, luftfilter portad topp. Då kan du åka dit och få den omprogramerad.

MVH

Tobbe
|Oo=00=oO|
Robert V
tack för alla svar !

jag har hört mycket possitiva reaktioner ang. seriösa chippningar ! dock e det många som dyker upp o ena e finare än den andre !

hasso: låter spännande det ! hur var den M635:an trixad ? e det din ? var det Jounis (stora bromsar från M5) bil (enl. länken) ?
nämligen mycket intresserad av att mecka upp maskineriet lite grann ... vore kul o lämna 300 hk sträcket o lite (eller mycket) mera vrid !

Kristian Larsson: med respekt för alla inlägg är jag tacksam ! men med vilka grunder skriver du så ? är det av erfarenhet eller av djungeltelegraf ? ( svara gärna vill veta om den möra sidan om den finns ;)

Tobbe: hmm ... UNICHIP låter vettigt enl. din beskrivning ... inte för att jag vill plocka bort det men för orden "värd pengarna"
vad kostar en sån operation (ca.)? har du länkar till websida eller så ?

tack alla än en gång ! fortsätt gärna om ni dyker på nåt !
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Hemsida: Länk

5095 kr på bromsbänk

Som de skriver "optimerad för din bil inte grannens"

Har varit på TS i Åstorp och bromsat min bil och var på väg och skaffa UNICHIP men utlandsjobb och att jag sålde bilen hindrade de planerna. Sen tror jag inte att en 1900 kg tung touring med en 218 hk V8 ger en AHA-upplevelse efter chipning tror att den hade behövt mera hjälp. 635 och M635 har förhållandevis gammal motorstyrning med modernare datorer så ger det nog mera pulver under huven. Bilarna har även några år på nacken min är 19 år gammal och alla komponenter lirar nog inte 100% med varandra.

MVH och skriv gärna hur det går

Tobbe
|Oo=00=oO|
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Robert V// "Bevisbördan" ligger inte hos mig... Be Superchips styrka sina 10% istället.
Vore himla trevligt om det gav den extra effekten men jag är som sagt lite skeptisk. Mina och mina vänners erfarenheter av chipning av sugmotorer (dock ingen chippad 635) säger att: visst det ger effekt, ofta positiv men ibland negativ.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Robert: JAg hade superchip i min 540 men avinstallerade det, avråder å det kraftigaste från att chippa överhuvudtaget. En seriös mappning är däremot ett seriöst alternativ.
Mvh
ASken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.