|
|
|
|---|---|
| Tog loss båda hjulen å hittade "skoveln" på vänstersidan efter ett tags snurrande å letande. Skruvade på den clockwise, många mågna varv.. skruvade i några minuter! Sedan gick jag till högersidan, men där kunde jag itne hitta skoveln man ska snurra på för att spänna åt! Inte heller verkade det hjälpa att bara ha snurrat å den ena ett bra tag. ÄR det backarna som rä helst slut eller vad kan det vara? :-( | |
|
Om du skruvar skoveln tills den inte går längre så har du antingen låst hjulet eller släppt helt. Den låser även om backarna är helt slut, med bara metall mot metall. Om du vrider skovel så mycket du kan så du låser hjulet och sedan vrider tillbaka den ungeför 5 varv brukar det bli bra. Har för mig att man skall trycka i nederkant på hjulet för att spänna åt dem. Hade också problem med att fixa höger hjulet. Sitter en "pinne" (del av en fjäder tror jag) tvärs över som gör det svårt att komma åt. Och om de tinte är så så sitter det fel på min men det funkar iaf. Fixade höger bak i ett p-hus utan att ta av hjulet:) Utan ficklampa hade det inte gått. |
|
| Man tackar... själv vred jag på skoveln minst 50 varv! verkar skummt.. jag skruvade alltså åt den.. men den snurrade lika lätt varje varv! :-( | |
|
Den går lätt ända till det tar stopp. Jag snurrade bra nog på mina också. Skruvade åt fel håll på det ena också:( Blev ditsatta fel, var i helt fel läge från början. |
|
| Hmm jag har nog snurrat på fel grej alltså... en mekaniker jag pratade med idag beskrev det som ett Kygghjul nästan... den sajken jag snurrade på såg ut som en vanlig mutter som en 5-kants nckel kunde passa i.... Blir galen på detta jag hittar inte "skoveln" hur mycket jag än kollar å roterar in å hålen!! | |
|
Det är ett klart och tydligt skovel hjul. Syns om du har hjulbultshålet ungefär kl 11. Grejjen är att du antagligen inte ser mer än en "skovel" som står nedåt, ser alltså nästan bara ut som en platt grejj när man kikar in. |
|
| jaha så den ses sidefrån så att säga? | |
| Jajjemen, sitter på en axel som går längs bilen och så snurrar hjulet runt den.. | |
| Tackar allihopa för hjälpen Hittade den på båda sidorna som du sa "ILiveToRide" ungefär klockan 11. Men det va ingen lätt sat att snurra på dem. Tog ett bra tag, dem satt rätt hårt men nu tar handbromsen! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.