|
|
|
|---|---|
|
Har sökt på forumet utan att riktig hitta en beskrivning på hur man byter fjädrar bak. Måste man skruva loss drivaxln från "hjulet"? d verkar besverligt. Bytte dämparna igår d va busenkelt,,men fjädrarna då?? 325iC-93 "Glad er den som inte vet bedre." | |
|
När jag bytte på min fick jag tjeien att trampa på bromsskivan och pressa ner allt som hon klarade med sina 48kg. Då lyckades jag precis att klemma inn dom nya fjädrarna med lite vold.... Gött att åka BMW |
|
Bmw ludde |
Köp fjäderspännare på typ biltema, och kläm ihop fjädrarna, ska vara ganska enkelt har jag för mig. Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
|
Lossa nedre bulten till stötdämparen, tag ett spett eller något så att du kan få häveffekt och trycka ner länkarmen. Lirka ut fjädren och montera de nya sakerna i omvänd ordning. Man byter fjäder bak på ca 20-25 min på båda sidor. MVH/Berbel |
|
|
Hmm hårda tak som gjelder altså,,takk för tipsen.. ska ut å testa efter hockeyn. "Glad er den som inte vet bedre." |
|
|
Behöver man inte fjäderspännare då? Jag kollade på min bil och det ser väldigt tight ut för att få på spännare. Vad kostar det att byta på verkstan? |
|
|
Hissa upp bilen. Lossa nedre stöddämpare fästet, (en stor bult) Sen är det bara att pressa ner allt och byta. Va noga med så att du sätter den rätt! Inte upp och ner eller så. Glöm inte att skruva den så den hamnar i samma läge som den gamla. Inga fjäderspännare behövs. Däremot en polare som hjälper tillatt pressa ner allt. MVH |
|
| Tackar Bubilidu!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.