AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
629

Backspeglarna på E39:an ?

Ma
17
Macinfosh
530i M SMG -04
Hej .. För drygt 1.5mån sedan slet nån j***l av an av mina backspeglar (passagerarsidan!) medan bilen va parkerad...
den gick sönder för de så klart .. de tog inte med sig fästet ...
den gamla backspegel va el-styrd, el-uppvärmd, koppling till minnet i säten och även koppling till växellådan på så sätt att när jag hade växeln (automat) på R (backa) så gick passagerarsidans backspefel ner automatisk för att se trotoar kanten!!
En jätte trevlig kille sänkte en sådan till mig mot frakten bara.
Samma funktioner o färg men saknade fästet .. så använde jag mitt fäste som jag hade kvar!! Nu Kommer min fråga...

Från bilen så kommer det 9st. sladdar och på backspegeln finns det bara 5st. .. 2 till elementet och 3st. för styrningen ..
Jag kopplade de 5 .. så fungerade back spegeln .. med styrningen men Varken kopplengen till minnet på säten eller (mest viktigt för mig) kopplingen till växellådan fungerar ... ÄR DET Nån som vet var de andra 4st. sladdar som är kvar ska kopplas?? eller om det nåt som saknas i denna back spegeln som jag har fått? Jätte tacksam för alla svar angående det???

Mvh
Macinfosh

Mvh
///Macinfosh
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hittade bara kopplingsschema till 740-95 Den har ju ialla fall samma funktioner så kanske kan du lura ut något.

Länk
be
37
bege
530d Touring -00
Skulle gissa att du hade automatisk avbländning + minne i orginalspegeln.

/BG
Ma
17
Macinfosh
530i M SMG -04
Jag menade Sidoback spegeln ...
Finns det Auto. avbländning i sidobackspeglar med ..?
är det nåt extra krets/modul i själva sidobackspegeln för minnet? utöver minnes funktionen i bilen??

Mvh
///Macinfosh
Tu
18
Turboo
X5 4.4 -00
Jepp - avbländbart invändigt som utvändigt finns.
be
37
bege
530d Touring -00
Har för mig att det sitter två potentiometrar i sidospegeln som indikerar det inställda läget,

/BG
Ma
17
Macinfosh
530i M SMG -04
Mina vänner ...
Igår fick jag lite tid över så öppnade jag förarens sidobackspegel och kollade och i denna (original) så sitter det ett kretskort som sitter direkt bakom servo-motorerna .. på denna sitter alla de 7 av 9 sladdar och de 2 andra går direkt till själva spegeln bakre yta (element)!
På de ny skaffade sidobackspegeln så finns det inget kretskort alls annars de 3 sladdar som är inkopllade går direkt till servo-motorerna!

Det förklarar att motorerna fungerar men varken minnesfunktionen eller växellådans backa funktion fungerar!

Tack

Mvh
///Macinfosh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.