AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
452

Äldsta importguiden?

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hittade av en skön guide när jag städade lite. Guiden hette "Så importerar du en bil från västtyskland". Guiden var från 1986 och koncentrerade sig först och främst på Porsche bilar. Ca 1000-1500 porsches importerades årligen från västtyskland. En hel del sköna tips och exempel. Ska försöka scanna och lägga upp för er nostalgiker som finns där ute :o)

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Alltid kul att se hur det gick till på den gamla goda tiden...för allt var väl bättre förr?? ;-)

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Man kan tjäna riktigt stora pengar, runt 10-20.000 kr på riktigt dyra bilar så som Mercedes 280 SL.

Redan här uppmärksammas följande:

"Exempelvis köper svenskarna gärna plåtskadade bilar hos Autoverwertungsgesellschaft Wedding i Berling. När en tysk krockat sin bil, kvitterar han ofta ut försäkringsersättningen från sitt eller motpartens försäkringsbolag. Bilen repeareras inte. Den säljs istället till skrothandlade eller mindre verkstad. För en svensk är en sådan bil begärlig pga av priset och lägre statliga avgifter."

En 911 SC Targa med 7000mil på mätaren kostade juli 1986 39.900 dm :)

Kul försöker lägga upp den imorgon (mycket läsning som faktiskt är mkt aktuell ännu idag).

acey: har du fixat importguden än? isåfall vilken länk är det?

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är på gång. Mycket på jobbet. Hoppas ha det uppe i helgen postar isf länken här då :)
Skulle gärna vilja se den jag med
where is it?

Member of "dimljusmaffian"!!!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tar lite tid tyvärr jag lyckas på något sätt glömma den hemma. Lovas i veckan!
okey!!!

"Brings Me Womens" (Hur det ska gå till?)
hur går det acey?

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.