AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
290

Ska sälja bilen, frågor...

Som jag skrivit på ett annat ställe ska jag byta upp mig till en 525'a och har nu lite frågor angående försäljningen av min nuvarande bil, jag låter förmodligen handlaren som jag köper 525'an av "ta hand" om den...

*Försäkringspapper o.s.v., d.v.s. att min försäkring ska upphöra att gälla, löser det sig automatiskt eller behöver jag kontakta försäkringsbolaget o meddela att bilen är såld ?

* Finansieringen, har bilen finansierad via BMW, betalar man nån extra avgift för att lösa lånet eller ?

* Har nyss betalt skatt för bilen, är dem pengarna borta eller får man tillbaks en del av dem pengarna iom att man inte kommer äga bilen hela skatteåret ?

Förmodligen väldigt dumma frågor men det här är första gången jag säljer en bil o då blir det som det blir så att säga...
1. Försäkringen sägs upp automatiskt från det datum bilregistert registrerar ägarbytet.

2. Kan inte villkoren för BMW lånen men det brukar så gott som alltid gå att lösa billån utan några extra avgifter.

3. Du får inga skattepengar tillbaka.

/T.P.
Länk
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Är den seriös handlare behöver Du inte bry dig.Dem ordnar allting,skatten bör Du få tillbaka.Frågar du om ditt förra lån?Det löser bilhandlare,om det inte nåt personligt lån.
T.P, Micki: Tack för svaren, angående lånet kan jag iofs ringa till bmw finansiering imorgon o fråga, men som alltid i såna här lägen vill man veta allt så fort det bara går, man är ju lite ivrig =)

Som det ser ut nu så köper jag en bil som finns hos M-bilar i E-tuna o som är bmw återförsäljare så det känns som att det är någon som ska kunna sånt här. Men det är alltid bra att ha lite kunskap själv också så man hänger med....
Man får INTE tillbaka skatten. Precis som T.P skriver.
De skadar inte att säga upp försäkringen själv dagen du lämnat in bilen eftersom annars får du "stå" för dagarna som de tar innan ägarbytet blir registrerat.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.