AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
415

Hur ska jag göra med kablarna?

diamantsvart_bmw
Tänkte byta till en skinninredning, men hur ska jag kunna koppla in stolsvärme + styrningen om stolarna har minne, finns det för draget eller ska jag köpa utan värme och el??

vh Johan

Länk

Ny servad + ny olja i växellådan.
diamantsvart_bmw
?????????????? någon

Länk

Du åker förmodligen på att köpa en förbindelsekabel. Kostade ca 1300 på BMW när jag bytte på min 535 för 1,5 år sedan.
diamantsvart_bmw
och vart ska den kopplas in?

Länk

Det är en sorts förgreningskabel. Du kopplar den mellan den kontakt som kommer upp ur golvet (som går till stolsvärmen) och de kontakter som ska in i stolen. Kommer inte ihåg art.nr. på den men det kan jag leta fram om du vill ha det.
Ma
17
Macinfosh
530i M SMG -04
Johan... på min gamla 525i -92 så hade jag blych sport stolar (manuella med stolvärme) så köpte jag M5 komfort Skinn inredning som va el-styrda med värme (ifs utan minne..) men för mig så va det bara o ta av de gamla säten och montera de nya .. i kabelkontakten från golvet kommer alla funktioner ... minnet där imot vet jag faktisk inte?

så i mitt fall behövde jag inget extra alls!

lycka till

Mvh
///Macinfosh
Macinfosh: Det är lite värre när det är med minne. Den styr även inställningar av ytterbackspeglar.
diamantsvart_bmw
Men då undrar jag var knappen sitter eller ska sitta så man kan styra allt

Länk

Själva styrreglagen sitter på samma ställen där du har dina reglage idag. På vänster sida av förarstolen och höger sida av passagerarstolen.

Här kan du se ung. hur det ser ut:
Länk

diamantsvart_bmw
ok, även värmen?

Länk

Nej värmen sitter på andra sidan in mot handbromsspaken som på alla andra säten med värme.
Har inte 535:an här så jag kan inte ta kort på det, men jag kanske kommer åt den till helgen så kan jag ladda upp bilderna så du får se.
diamantsvart_bmw
tack det vore bra, grejen är den att jag inte har värme i stolarna idag och då inga knappar till det

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.