AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.932

e30 318i rollning

Sida 2 av 2
hej.
jo jag köpte 3 liter metallfärg med 70%glans,
och en skummgummiroller.
sen stack jag hem o slipade hela bilen helt matt.
där man inte kom åt fick man slipa förhand.
jag kan tillägga att sliparbetet är asjobbigt. och tar lååång tid.
sen tvättade jag av helabilen.
maskerade alla lister ordentligt.
sen stängde jag garageporten o dränkte hela garaget i 10liter vatten :) så ite dammet flyger runt o sätter sig på bilen. sen var det bara till att rolla på.
lät det sedan stå o torka över natten. gick ner nästa dag o tittade på det hela. såg bra ut.
sen var det bara att göra om hela prosseduren. dränka hela garaget o sen rolla. nu står det fårtfarande o torkar. ska ner om någon timme o se hur det blev.

tänkte testa gnugga in helabilen med polish med vaxmaskin.
ska ta lite bilder ikväll om jag hinner.

kan tillägga en sak. andvänd er av större garage än jag har. =) jag fick krypa runt som en groda o rolla bilen. :) hehe
glömmde svara på vad färgen kostade.
jag köpte färgen på rusta :) lite fattigt kankse men färgen är faktiskt bra. kostade 89kr litern.
Nån som kört/haft en rollad en bil ett längre tag???
Undrar bara hur det håller i längden??
Funderar på om det skulle vara svårt att rolla min 318....mattsvart..(??)
slipar man bara bilen ordentligt så håller färgen bra.
färgen är ju gjord för plåttak som står utomhus.
tänk dig själv att det klarar av hagel,snö,o annat skit :)

svårt är det inte. detta var första gången jag rollade som du kanske förstår.

Oki doki....nej,det såg helt ok ut faktiskt....jag har varit med & rollat en golf en gång men....det var inte så seriöst menat från början,men det klart gör man underarbetet väl så why not??
BLÄ!!!
trött som in i helvete nu. varit i det äckligt lilla garaget i 3 dagar nu.
men nu är det nästan klart. bara fixa lite runt vissa lister och måla i runt bakljusen och där bakreskylten ligger.

där kan ni se hur det ser ut just nu iaf.

Länk

vad tycks?
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
skaffa kromadepipor till utblåset så tycker jag det ser helt ok ut :) ..inte nu för att jag skulle få för mig å "måla" bilen med roller :))

/NiFE - Nice life
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Rollade första bilen, en B-Ascona med Aseagrön mekanlack, det blev riktigt rimligt, och mekanlacken är tålig som tusan. Används bland annat till grävmaskiner. Finishen vart okej, i förhållande till arbetsinsatsen.

Jag valde en ljus färg, då en mörk (/svart) är mycket svårare att få till. Har tyvärr inga bilder på åket.

Sex på alla fyra, roligast så!
Woodman
Tycker det ser ut som en Pioneer p9:a i radiouttaget...kan det vara möjligt..? kostade en hel del va..25-30.000:-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.