|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej. iom att det är fördyrt att lämmna in bilen för omlackering så tänkte jag rolla bilen svart. är det någon som vet hur resultatet bir eller om någon har en bild som man kan få. /mvh Daniel | |
Boppers_ |
Jag har också tänkt rolla bilen svart, men vill veta exakt hur man ska göra för att det ska bli så bra som mäjligt, hade ju varit bra med bilder |
|
precis. har letat men inte hittat något alls. hoppas någon här på forumet har lite bilder. |
|
Johnno |
Tja! Jag har rollat ett par bilar och resultatet har varit ganska hyfsat men det syns att bilen är rollad. Sista gången använde jag en skumgummi rulle med nåt gult ull liknande matrial ytterst, Den blev det riktigt bra med. Jag har bil på bilen men på den kan man inte se att bilen är rollad så lycka till å klabba på =) JUST TURBO SHIT NO REAL POWER! |
|
nu får tråden liv igen. har lite frågor om rollningen igen. nu är jag bombsäker på att jag ska rolla bilen. men vad är det för färg man ska ha. vad heter den och vad kostar den och hur mycket behövs. är det jobbigt? skriv så mycket ni bara kan om det. vore riktigt snällt. behöver verkligen er hjälp nu. |
|
| Skulle tro att en lackfärg är det bästa att använda. Ger en bra yta som flyter ut fint när man rollar. Använd en roller med så fin yta som möjligt. Finns lackrullar som är hårlösa och ger ett bra resultat. | |
|
Lackroller,lackfärg och lokal som helst är +20-25. Värm gärna färgen innan du börjar,ställ burken framför en kupevärmare,så flyter den ut bättre(gärna över +30) Har rollat skåpluckor så och det brukar bli ett hyfsat resultat. Henrik |
|
|
Jag har varit med och rollat en 320 förra våren . Gå in på Länk och sen under mina bilar så hittar ni en rollad 320. Mvh Teres _________________ bmw323.cbj.net |
|
| inte illa. hur lång tid tog det att rolla den? behöver man gå över den två gånger? | |
|
Det tog några timmar och rolla den. Du ser ju hur tjockt med färg det blir, sen av gör man väl själv om man vill ta den en eller två gånger.Vi använde oss av nån liten skumgummiroller på den där.Fast det bästa är tydligen en gummiroller? har jag hört men pojkarna fick inte tag i nån sån, så då vart et skumgummiroller i stället. _________________ bmw323.cbj.net |
|
|
2 liter färg räckte gott och väl för oss kanske jag ska till lägga oxå =0) Fast du kanske gör av med mer en oss vad vet jag =) _________________ bmw323.cbj.net |
|
|
okej, då blir det bara till att köpa en hink med färg och en roller. jag har nämlingen blå metallic färg just nu. när den förra ägaren rostlagade lite vid skärmarna och sprayade själv blev det inte så snyggt. att lämmna in bilen på lackning blir för dyrt just nu. :) men tack ska du ha Teres!!! bilder på resultatet kommer om ca en vecka. |
|
| Lycka till =) | |
|
Kan ni inte rolla den med enkomponents sellulosafärg eller vad det nu heter? Då kan man slipa lacken så den blir tokfin efter rollningen. Självklart håller denna lack inte lika bra som en riktig billack, men resultatet blir kanon. Jag känner en som lackade sin bil med sådan lack. Det var första gången han lackade något. Han använde en dålig elspruta och lacken blev som ett enda appelsinskal. Han drog på fyra lager och våtslipade sedan hela bilen. Den blev tokblank och inte en tendens till appelsinskal. Kan tilläggas att det var 1976 som han lackade den och den blänker fortfarande (sommarbil). Om man lägger ner lite extra tid på "efterarbetet" med en sådan lack så kan som sagt resultatet bli kanon. Och färgen är billig. Min bil: Länk |
|
|
såja. köpte en skummgummmiroller och 3 liter svart färg idag. drog ner till garaget o slipade vänster framskärm och vänster dörr sen testade jag rolla ett lager. blev faktiskt riktigt bra. så nu ska jag låta det tårka, sen slipar jag resten av bilen och rollar den med. bilder på allt kommer när jag är klar. så håll tummarna för mig nu :) |
|
|
så du kom till skott? :) jag får väl komma förbi ngn dag och kolla in det hela.. BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
okej. då var det nästan klart. har nu rollat den en gång. imorgon rollar jag den en gång till. :) jag är riktigt nöjd med resultatet änsålänge. bilderna är väldigt dåliga, ljus plus att jag skakade när jag tog dom, Länk |
|
|
hehe det var samma färg från början som 320 innan vi rollade den. såg helt okej ut lär jag säga =) _________________ bmw323.cbj.net |
|
|
tack tack. ska rolla bilen en gång till imorgon, sen får jag ta ut den ur garaget o fota lite till. :) |
|
|
har nu rollat den två gånger, nu väntar jag bara på att det ska torka så att jag kan dutta dit lite färg vid kanterna där skylten ska vara "bak". en fråga nu går det att vaxa sådan färg? har någon testat? |
|
|
Hej Mottroz!! Har du blivit klar?? Hur blev de?? Är väldigt nyfiken??? Vilken Färg köpte du och vad kosta den??? Har du alltså slipat bort all färg på bilen då eller??? Eller hur har du gått till vida?? Varning för sladd!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.