|
|
|
|---|---|
|
Tjena har precis bytt båda främmre bromsskivor och broms klossar på min 530 93a, men jag var tvungen att skruva loss bromsvätske slangen på vänster däck för att kunna bända upp brommsklossarna för att sedan få över dem över bromskivan. Nu funkar allt men jag tror att det måste ha kommit in luft när jag tömmde bromsoket på olja...finns det någon ventil någonstans som man kan tömma bromshdrauliken på lufft? eller måste jag in på en verkstad och få det fixat?? Nu när jag bromsar måste jag trycka mycket mer och hårdare än innan...någon som kan råda mig?? En ny BMV ägare... | |
|
Du måste lufta hela systemet om du har fått in luft i det (som du garanterat har fått om du har lossat en bromsslang!)! Harry2 har en bra beskrivning över hur bromsluftning går till i denna tråd: Länk Är du ovan att skruva själv och/eller osäker, bör du nog lämna in bilen till någon som är lite van, eftersom det faktiskt handlar om säkerhet! Kolla helst när de gör jobbet eftersom det fuskas en hel del med detta arbete! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.