|
|
|
|---|---|
|
Länk Hade det varit till exempel en Mazda hade de aldrig skrivit ut det. Irriterande | |
|
Länk |
|
|
Äh..d gör väl ingenting Ja reflekterar inte ens över sånt. Å inte tror ja d ger bmw nå dåligt rykte |
|
|
Nej jag bryr mig inte heller egentligen. Men jag tycker det är irriterande att de väldigt ofta skriver ut att det är just en bmw. Å inte skriver att det är t ex en Volvo i samma utsträckning. |
|
Tigerr |
vi som har BMW bryyr oss inte, vi uppmärksammar inte det ens.. Men dem som är svundsjuka på BMWägare tänker nog elaka tankar.. "Ja, det kunde man juue tänka sig att det var en BMW!" och liknande.. Leve den svenska avundsjukan..! :P Tigerr |
|
I detta fall är det inte BMW bilarna eller deras ägare som man pekar ut det är ett spaningstips som ges. Håll ögonen efter dessa jävlar så slipper vi dessa notiser i pressen. I vissa kretsar är det jävligt häftigt att åka BMW där av notiserna. Se lite väl ofta små tuffa grabbar i BMW.....;-) Förlåt ordvalet. Vänligen Tommy NoFear |
|
|
Dom skriver det inte heller bara en gång. Utan måstr skriva det många gånger. Räcker det inte att skriva BMW en gång o sen kalla den bilen?? tydligen inte... // Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| Tror inte riktigt att man har 1 mille i kontanter, låter som en fejk. | |
| Ang. Aftonbladets artikel så blev min 535 stulen i somras. De använde den på en stöldturné i Göteborg. Det låg en del stöldgods i bilen när jag fick tillbaka den. När jag talade med polisen så sa de att tjuvarna älskar BMW, för att man kör ifrån polisen. | |
|
Rånet vid Viskafors var i mina hemtrakter... Frun hade lyssnat på lokalradion, och visste att det var en "röd BMW". Hon frågade om jag blivit stoppad av polisen, haha. På macken i lördags när jag åt en varmkorv ropade kassörskan: -Har BMW:n åkt? -Vadå, sa jag?!? -Jo, jag tror dom försökte tanka på ett stulet kontokort... I söndags när jag körde motorvägen mellan Gbg-Landvetter i lagstadgad fart, så lade sig en Saab 9000 med två herrar några hundra meter efter mig. Jag misstänkte direkt trafikpolisen, och att de förväntade sig att "BMW:n" skulle bryta mot hastigheten. Men i stället saktade jag ned till 105, hehe. De fortsatte efter mig en halvmil, när plötsligt en annan bil fräser om i 130. Då blev de fullfart på herrarna i Saaben, och jag körde om dem och den olycklige fortköraren vid vägrenen några km längre fram. BMW-förare är tydligen suspekta typer, skulle man kunna tro. Men jag vägrar att ta på mig skit som ett fåtal andra gör. Det är lite som "alla män är talibaner"-diskussionen. Fahrfreude mit BMW! |
|
|
Hans_P: Jotack då är vi två. Har dock inte råkat ut för något konstigt men jag var tvungen att sätta mig ner och rannsaka mig själv när jag läste artikeln. Kom dock fram till att det inte kunde varit jag eftersom jag var i Göteborg vid den tidpunkten. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jotack, det är alltid kul att skriva BMW vid rån och lyxbil vid någon krock eller påkörningsolycka. Skulle det vara en Saab 9000 (vit eller röd) som är bankrånarnas favvobil (fråga mig inte hur jag vet) är det bara "flyktbilen". Har helt slutat att reagera, antingen finns det ett "skriva artikel hjälpsystem" där man om det är en BMW kommer att få bilmärket instoppat på löjligt många ställen. Är antagligen sanning i detta system eftersom de flesta artiklar i sk. kvällspress är urbota pantade. |
|
|
Fick nyligen ett 600 kr inbetalningskort från ordningsmaktens företrädare på E4:an. Jag körde om en målad bil som saktade ner till 100 km/h när han upptäckte mig i backspegeln, sen låg han bakom mig i 1,5 mil innan han körde om & vinkade mig av vägen. Jag va så förvånand när jag blev beodrad att stanna, hade faktiskt inte kört mer än 110... Fick 600 kr för färd med felaktig belysning (dimmljusen på) När jag sa att jag måste ha glömt dom på för det va dimmigt tidigare så svarade polisen. Ni BMW ägare kör alltid med dimmljusen på... Så visst har BMW ägarna ögonen på sig... Men iofs så har jag inte fått färre ögon på mig från polisen sen jag bytte till porsche... Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
|
Men allvarligt talat, hur smart är det att åka omkring med en mille i kontanter? Köpa tyg? jo jag tackar, har de inte hört talas om faktura i den branchen? Om jag hade en mille i en portfölj så skulle jag inte stanna om någon pekade och vinkade. De enda som skulle få stopp på mig vore polisen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.