AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.057

Min E36a _STINKER_ bensin i kupén, varför?! (HJÄÄÄÄLP)

Visa användare
187
bergas
320i -94
I förrgår kännde jag att min bil (320i -94) började lukta bensin inne i kupén och det har inte blivit bättre än.
Först trodde jag det bara var att det blev baksug i takluckan eller nått(?) fast jag har nu provat köra med alla fönster öppna (hjälpte lite, men det luktar fortarande så fort man stänger), med bara takluckan öppen/stängd och med fläkten på/av men inget hjälper..
Vad är det som kan ha framkallat detta och löper bilen nån risk i att ta skada?!..
Tacksamm för snabb hjälp eftersom jag inte vet om jag vågar köra bilen med detta problem!..

+++++++ brg +++++++
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Luktar det utanför bilen med?
Huven, har du öppnat den o kollat?
Inge dropp under?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du en reservdunk i bagaget?

Jag fick själv kraftig bensinlukt i en tidigare bil och undrade vad det var, tills jag upptäckte att reservdunken hade börjat läcka.....
Ibland är felen mer triviala än man räknat med! :oDDD

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
På E30 sitter d en lite svart cylinder (minns inte va d heter) den har i uppgift att rena bensinen har ja för mig.
Tecknet på att den var dålig var att man kände bensin lukt!
De stod bra i bmw "gör d själv" bok.
Ifall d sitter en sådan grunka på E36:an kanske d e den.
kika runt lite å se ifall d läcker eller nåt
ctg_putte: du menar kolkanistern till EVAP systemet på e30?

jag har en sådan tror jag, och min bil luktar rätt mycket bensin i motorrummet...är detta ett filter som man kan byta eller på ngt annat sätt rengöra?

BMW, Bayerische Motoren Werke
Jag råkade ut för samma sak med min gamla 518 i Italien. Det luktade som fan inne i bilen. Jag stannade efter en stund på fruns uttryckliga order, och böjde mig ner och kollade under bilen. Mycket riktigt, en fin stråle pinkade på för fullt från bendinledningen.
Det kunde repareras tillfälligt på en verkstad genom att kapa röret och skarva med ett gummirör. Bensinledningen byttes när jag kom hem.

Fahrfreude mit BMW!
Visa användare
187
bergas
320i -94
Hmm, tack så hemskt mycket för alla svar :).
Glömmde säga att det inte luktar utvändigt och jag har kollat motorrummet och även avgasröret ( så det inte var igen stoppat) men inga fel där.
ska genast springa ner och kolla reserv dunken som står och hoppar i bagageluckan!.

+++++++ brg +++++++
Visa användare
187
bergas
320i -94
hahahahaha, LOL!.
självklart.
det var för simpelt för att vara sant, man ska alltid leta dom komplexa lösningarna =>.
reservern dunken var drypande våt och låg å stank i bagaget :).
tack återigen johan!.

+++++++ brg +++++++
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Bergas, :oDDD!
Nu är vi åtminstone två i "klubben"!

Skönt att det var så enkelt!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
187
bergas
320i -94
haha, säkert många mer i den klubben, fast kanske bara vi 2 som törs erkänna våran inkompetens ;>.

+++++++ brg +++++++
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Det har aldrig hänt mig. ;-)

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
ta
90
tach
E36 325i
Fan vad skönt att läsa om fel som inte kostar något....tycker att jag lägger ibland ner för stora summor på att underhålla min Bimmer.... men men...kostar att ligga på topp!

Visa användare
187
bergas
320i -94
jo, sånna fel är sköna :)..
hade redan börjat klura runt på vad det kunde vara för fel, så kännde skönt när jag såg att det bara var dunken :)

+++++++ brg +++++++
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Kolkanistern är inget filter, utan den tar bensinångorna från tanken och förbränner dom vid normal körning. Luktar det soppa i motorrummet så kolla kanistern! + alla slangar givetvis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.