AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
363

Bakrutebyte E39 Touring

BMW har bytt min bakruta på försäkringen och tydligen visade det sig att när man byter E39ans bakruta så förstör man torkararmen ( engångs montage tydligen, väldigt oBMWmässigt).
Allt lungt men inte då, tydligen skall JAG betala torkararmen ( 817:-) trots att det inte går att byta rutan utan att byta arm ( allt enl BMW..), jag trodde i min enfald att försäkringen täckte även detta ( märkligt att limmet och arbetet betalas av försäkringen i så fall...)

Erfarenheter ?? synpunkter??
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Låter rent spontant som JÄVLIGT korkat och märkligt resonemang. Och som något som borde vara värt ett par extra samtal till både med BMW och försäkringsbolaget.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Det ska du inte gå på Gasar-Magnus. Är det bara torkararmen och inte själva motorn så kostar den strax över hundralappen om du köper den över disk. Men om det nu är ett garantijobb så ska du väl inte betala för det. Men om du valt att ta rutan på försäkring så ska ju naturligtvis torkarmen också gå på försäkningen eftersom den är defekt och en del i arbetet.

BTW. Har de bytt hela luckan? Jag upptäckte i dag när jag plocka bort listerna runt bakluckan för rengöring att de bara bytt den nedre delen av min lucka, alltså under fönstret. Förstår i så fall att det tog en vecka om de först skulle kapa av gamla luckan och svetsa på en underdel. Låter iof överkurs men det verkar så efterssom gångjärn och skruvar är samma som jag hade innan.
Vet ej, hämtar bilen i morgon måndag och skall tjata om torkar macka pären ( som jag fattade det var det hela klumpen som sitter i glaset) då , tanten fick beskedet om det hela så jag får väl vara lite mera påstridig än vad hon är...

vi får se vad det blir..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.