|
|
|
|---|---|
|
Hej, Behöver lite åsikter från expertpanelen... Håller på och söker efter en 525iA av 2001-2002 års modell då jag köper genom jobbet och inte får köpa en bil äldre än två år. Efter en del sökande har jag märkt att utbudet inte är sååå stort men att det finns en del intressanta objekt varav ett känns riktigt intressant (Har en budget på ca 250.000). Nämligen detta: Länk Automat är ett krav (trätt på att sitta o växla i bilköerna samtidigt som det manuella läget i steptroniclådan är kanon i mitt tycke) och samtidigt vill jag inte ha en bil som gått alltför långt. Skinnklädsel verkar va ett krav för många (iaf på detta forumet) men jag känner att jag klarar mig utan, det enda som stör mig är panel-listerna som jag hellre hade haft i matt crome. Mina frågor till er är: * Är det ett "ok" pris att betala för en 2001'a med denna utrustning ? * Är M-bilar i Eskilstuna en handlare med bra rykte ? Känner inte till denna handlaren alls sedan tidigare och har inte funnit mycket info efter en sökning på forumet heller. * Hur mycket kostar det att byta panellister på en E39'a ? * Bilen har gått 1.458 mil, när kan det tänkas va dags för nästa service, vilken typ av servise är det o va går en sån på ? Övriga åsikter mottages också tacksamt. | |
|
Lite häftigt pris men bilen är ju "oanvänd" näst intill iaf M-bilar tja, Jocke är inbiten en BMW kille ( Lite coolt att åka M3 E30 när man gick på gymnasiet...) trevliga kundmottagare ( det jag haft med dom att göra iaf) Service.. hm är det inte 3 år/8000 mil service på den där?? annars är det nog Olje service snart ( olja + filter mm ) Se Gör-Det-Själv tipsen |
|
|
Hallå! Har tyvärr inte svar på alla frågor, men jag tycker att det verkar vara ett bra pris på bilen. Tycker de brukar kosta ännu mer när det är så pass lite mil på mätaren. Vettig utrustning (gillar verkligen xenon tex.), den enda missen enl. mitt tycke är att bilen inte har ski...förlåt; schiinnnklädsel. Det beror ju förstås på om man gillar det el. ej (jag gör det:-), dock är det betydligt lättare att sälja i 3:dje hand. Good luck!!! "let the Best Machine Win!" |
|
|
Gasar-Magnus: Den enda jämförbara bilen (samma utrustning+automat) är en likadan svart 02'a som gått 1.893 Mil och kostar 284.000:-, enda skillnad i utrustning är att denna har 16" fälgar medans den i denna tråd nämnda bil har 15" standardfälgar, och den skillnaden bryr jag mig inte om. Som jämförelse med dessa har bilcentralen en 02'a som gått 1900 mil, och den vill dem ha 309.000:- för. Köper man den i Eskilstuna så får man iofs 1 års kortare tid av gratis service men det tar man ju igen på prisskillnaden såvida inget riktigt allvarligt inträffar. Servicefrågan var väl mest för att veta om jag hinner med nästa service innan gratis-servicen går ut 2004-01. Moonflower: Har försökt hitta med skinn + auto mest för skojs skull men det är tunt med det utbudet, har hittat ett par runt 280.000 med x antal tusen mil fler än dessa bilarna och de är p.g.a. milantalet o diverse andra saker i utrustningen inte lika intressanta. Skinn skulle alltså va en bonus men är egentligen inget jag bryr mig om. Handlar också bara via handlare så om den är värd 10.000 mindre när jag byter in den för att den saknar skinnklädsel så kan jag trösta mig med att den var 10.000 billigare när jag köpte den för att den saknar skinn, eller schiinnnklädsel =) Då återstår alltså frågan om kostnaden för att byta panellisterna, inköp + arbete ? Skulle tippa på att Hasso kan svara på det, bara att hoppas att han läser denna diskussionen =) |
|
| M-bil är tydligen auktoriserad bmwhandlare så inte skulle jag känna obehag att köpa bil där. | |
|
HEj, jag tror väl nästa service är på 5000 mil insp 1 el? Sedan ang. listerna så kostar det säkert minst 6000kr skulle jag tro . Du vill ha Shadowline runt fönstrerna samt listerna runt bilen...hm.. Om jg säger såhär att på min e38 så kostar "dropplisten" (den bakredelen på bakdörren) ca 700kr att byta så det kan nog bli rätt dyrt. Mvh/Soki Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett mycket bra pris för en bil som är två år och knappt "inkörd" hyfsat utrustningmässigt också.Grundpriset för en sådan var 307tusen 2001 och då tillkommer div utrustningppkt. Så den har tappat en80- 100 tusing ungefär sedan ny. Du får en "ny" bil för ingen peng alls:)). tror du blir nöjd,du har ju garantier, friservice om du hinner med detta med det kanske går att förhandla om :))Det är ju en BMWhandare du köper av och utan byte kan du klämma ned den nån 10 tusing till. Ska du byta lister så är det en peng på ca 6000 kr för alla panellister och mittkonsol(3195enbart den) är man lite händig så byter man dom själv. Kan ju finnas på begmarknaden också. Skinn är på gott och ont, skönast att sitta på i alla väderlekar är tyg. Och ett ljust skinn är ingen höjdare om man inte är väldigt rädd om det. Denna bil verkar vara ett mycket bra köp tycker jag. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.