AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.506

Lackning av Ögonlock...hur mkt kostar det?

Sida 2 av 2
Neostar
va fan är primer för något?
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Primer är ett tjusigare ord för grundfärg kan man säga.
Finns en massa olika för olika underlag om man vill va krånglig, plastprimer för plast o gummidetaljer, etsande för rena plåtytor, osv.

/Per
Lackade om mina backspeglar förra helgen.. blev hur bra som helst... Bara att spruta tunna lager med färg så att det ej börjar rinna.. tänk på att det ska vara mygg fritt :)

Såg en nylackerad bil (från en firma) som hade en mygga inlackerad i backspegeln :)

Jag slipade speglarna med ett fint sandpapper, rengjorde med lacknafta, grundade med vanlig billig svart sprayfärg, köpte rätt färg på BMW + klarlack (kostade 88 kr).. slösa inte på klarlacken!

Summa : ca 100 kr... kostnad på en firma minst 600 kr st..

/Jimmy
Länk
Om man ska lacka ögonlock så hade jag nog använd....vet ej vad det heter,men "grundfärg" för plastdetaljer,lackade om min grill förra sommaren & använde detta & än så länge ser det lika bra ut som när jag hade lackat det.....
Neostar
Men helt ärligt räcker det fan inte o bara slipa ögonlocken med sandpapper och sedan spraya på med burk spray?? (dvs orginal bmw spray)
Det räcker med att köra en vända med våtslippapper över för att få upp en fin yta! För att garantera att färgen sitter kvar så ska du nog använda en plastprimer(grundfärg), tycker att plast har en
tendens att flagna om man inte har grundat ordentligt!

Sedan är det bara å köra med "orignal bmw spray" som du kallar det!kan lova att om du åker till en färghandel och dom blandar till det så blir det minst lika bra som med orginal färg, tror inte att bmw själva står och blandar ihop färgen dom har på sina bilar, utan det gör nog färgfirmor i Deutschland ska du se, eller är jag helt ute och cyklar??

Det som ÄR lättast är att skippa ögonlock, BMW är en bil som klarar sig utan sånt onödigt platstjafs, det passar mest på Volvo å Saab å liknande märken!

Men alla har ju sin egen åsikt och där hade du min!Men du ska ju följa det eget smak och tycke å därför fortsätta med det projektet du har påbörjat!

Hoppas min förklaring hjälper dig!

An assault on a man's BMW is like an assault on the man himself!
Glömde att nämna det, men vill du köra en overkill så kan du tvätta ögonlocken sedan med silicon lösning efter du har slipat dom!Detta för att garantera att all skit är borta, tex fingeravtryck som innehåller fett m.m!

Lycka till!

An assault on a man's BMW is like an assault on the man himself!
Ma
10
Maestro1
320i -86
Fattar ni inte att han bara driver med er. Så där dum kan ingen va... ;-)
sen fettar du in ögonlocken innan lack för bästa resultat...

/Jimmy
Länk
hej allihopa, vad skulle ni rekomendera mig, jag har köpt en reiger läpp som jag ska sättas fast på m3 fronten, den är inte ackad, färgen på den är nu lilla(plastfärgen), ska jag göra samma sak som ni har beskrivit här om ögonlocken att göra det själv istället för att lämna in den till en lackerare, eller kommer det inte att se bra ut för att den är lite för stor.....

tack på förhand

Länk
Med tanke på hur lite det kostar att få ett par ögonlock lackade så tycker jag att du ska lämna in det till en lackare.

/T.P.
Länk
Ma
10
Maestro1
320i -86
Farah: Vet inte riktigt vad det kostar att lämna in läppen. Men det kan nog vara svårt att få en jämn yta på hela läppen om du gör det själv.

MVH Andreas
okej, tack maestro1, ska ta då och lämna in det till en lackerare.....

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.