AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
294

Kolla vattenpump

Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Va ute och körde igår stannade på en bensinstation efter ett tag tittade jag ut och såg att det fullständigt rann kylarvatten av bilen.Kan inte se om det kommer ifrån vattenpumpen eller termostathuset men det kommer uppifrån och når det runnit ett tag så slutar det utan att behållaren är tom.Kan man kolla om vattenpumpen är sliten utan och plocka ner allt?Tackar för snabba svar.

BMW FOR EVER!!!
SHooT^
skruva försiktigt ur luftnings pluggen på kylet å kolla om du har vatten i det ...för att bara tro att man har rätt mängd vatten på bilen genom att titta på expansionen är fel ....utan att veta så tippar jag på att termostaten inte har öppnat.
Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
jag har kollat vattnet på det viset du beskriver när jag bytte termostat för ca: 2 mån sedan då byte jag vattnet också ju.Det va fortfarande vatten i systemet när jag kom ut från macken det är precis som om det bara försvinner vatten till en viss gräns sen slutar det.

BMW FOR EVER!!!
SHooT^
ok ! jag bytte termos för två veckor sen ,när ja plockade ner huset och termosen så satt gummipackningen kvar i toppen ,bra tänkte jag för då vet jag hur den ska sitta tänkte jag men det visade sig att det var fel för det började läcka strax innan termosen skulle till å öppna när jag körde runt motorn för att lufta å fylla på glykol....fick se en sprängskiss hos bmw å där såg jag hur packningen ska sitta,nu ere tätt igen hehe....kan du fått packningen fel du me tro?.
Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
jag tror att jag är säker på att det är vattenpumpen för det är ett glapp på ca:4mm när jag tar tag i fläkten och rickar den så skall det inte vara va?Hur svårt är det att byta vattenpump på min bil en 320i-95?Behöver man ta någon hänsyn till kammkedjan eller?Någon som kan beskriva ett byte har sökt men hittar inget?Hoppas på svar .

BMW FOR EVER!!!
Det finns ett bra mekartips under "Gör det själv"

Lycka till!

Fahrfreude mit BMW!
Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Jag tackar för hjälpen trodde jag hade tittat ordentligt men ack vad jag bedro mig ska byta nu ska man ta orginaldel eller pirat?

BMW FOR EVER!!!
SHooT^
köp du en orginal det hade jag gjort=)
Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Då blir det orginal och jag tackar för alla tips.

BMW FOR EVER!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.