|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. när jag trycker snabbt på bromsen så händer det inte så mycket,den känns stumm.men trycker jag lungt på den tvärnype den.kan det vara bromsbomben? sen när bilen blir var så rycker den,kan det vara tempraturgivaren?har povat med att byta allt utom den och luftmassemätarn.. | |
|
Första problemet låter som bromsbombsfel på din iofs lite kortfattade beskrivning. På den andra funderingen så finns nog en hel del att söka på i "sök inläggsfunktionen"... Sen så brukar en del "småproblem" lösa sig efter en rejäl service,har du gjort en "regelrätt" dylik nyligen? Men en del tänkbara orsaker kan väl vara t.ex def.undertrycksslang till bränsletrycksreg.,insprutare som är otäta/def,bränslefilter tätt,Och yes det kan säkert även vara tempgivaren till styrboxen.. Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
Hej! Bomben provar Du genom att: 1- starta - tomg i 3 min 2- stäng av motorn 3- pumpa ca 15 ggr med bromspedalen så skall Du känna ett markant "mottryck". D v s servoverkan blir noll. MVH /// Paap R |
|
Tar inte bromsarna på engång vid hastig bromsning utan den har "betänketid" någon tiondelssekund då är det bromsbombsfel..Hade ett sådant symptom på 528.an för ett tag sedan=Bromsbombsdef. Även det att systemtryckslampan "blinkar till" vid hastig bromsning tyder på att bromsbomben måste bytas..Händer i vissa fall att den beskrivningen "kommer upp".. Mvh Janne. |
|
|
tack så mycket för hjälpen..böt bromsbomb,nu funkar bromsen utan anmärkning..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.