|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
"Tillsagd att bärga bort bilen inom 3 timmar annars så skulle dom göra det åt mig för en dyr peng = *snyft*" De har ej rätt att bärga bort bilen = bullshit från polisens sida. "det va antingen att skriva på vad han sa eller så skulle han skriva böter på ALLT = och det hade han på nått sätt räknat ut att det skulle bli 12500kr så vad väljder man?" Se tidigare trådar. Polisen kan ej vara domare och jury. Han/hon kan enbart göra bedömning om bot skall utfärdas eller ej. Skuldbörda och de faktiska förhållanden som skall ligga till grund avgör rätten. Dessförinnan skall åklagaren resa om det finns underlag då vi har obligatorisk åtalsplikt. Vad visade polispiloten/filmen/radarn? Tips till nästa gång: Neka, Neka om det ej är uppenbart att du har gjort fel. Be och få se filmen och dyligt om de hävdar fortkörning. Jag blev stoppad en gång och de sade att jag hade åkt alldeles för fort (165 på 110 väg). Visserligen stämde det att jag låg i de trakterna men enbart när jag passerade dem. De stod vid tillfället still och hade precis avslutat en annan fortkörning när jag blåste förbi. Jag stod på hejdaren och lite senare kom de ikapp och stoppade mig. Jag bad då få se bevis på att de hade registrerat min hastighet. De visade då filmen men pekade hela tiden på hastigehetn och hur länge de hade mätt. När jag kollade närmare så såg jag att det ej var min bil på skärmen så jag bad dem att passa sig väldigt noga och tänka efter om de skulle fortsätta med farsen. De blev sura och sade åt mig att gå ur och fortsätta köra samtidigt mummlande " ... att vi håller ögonen på dig ...." En annan gång så hoppade jag ut ur bilen och täckte för min registreringsskylt med händerna. Jag bad dem kolla igenom sina apparater och återge mitt registreringsnummer. De kunde givetvis inte göra det så jag bad dem förklara hur de i rätten skulle kunna hävda att de var jag om de ej visste mitt regnr då det utgör den reella skillnaden mellan bilar, typo ID kort. Nä. Är Ni säkra på att ni ej har gjort något fel vid tillfället som polisen hävdar så stå på er och låt rätten avgöra. Försök givetvis att förhindra att det hamnar där i första hand genom att vara lite finurliga och "ståpåiga". De värsta som finns är uttrycket " .. anything you say can and will be used against you in a court of law...." om det används emot dem, dvs att använda rättsmaskineriets terminologi och arbetssätt "mot dem". "Snälla! Bromsa!" |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Glömde att skriva att jag uppmanar ej till att vara laglös utan det jag vill poängtera är att ibland så fälls man även om man är oskyldig. "Snälla! Bromsa!" |
|
I det här fallet så va det en riktigt pissig snut(ursäkta språket) som faktiskt hade mer att säga till om än han egentligen visste. Ok jag erskänner att jag va skyldig till några av brotten jag åkte dit på, men inte alls på det sättet han ville få det att framstå som. En annan sak va att det kom dit 2 radiobilar till (nacka har 4 bilar i rörelse på natten) och va där i 1,5 timme... fatta vilket slöseri. En annan rolig sak va den mycket Arga Trafikpolisen som kom dit och gjorde en flygande på bilen jag frågade va han tyckte om bilen eftersom det va en helt ok 323:a då fick jag svaret " det här är en skrothög där inget funkar och den hör hemma på skroten" sen så hör jag när dom snackar när jag sitter några meter bort "faan allt på bilen funkar ju typ, då säger den andra " ta allt du kan hitta" ". Det va kallt att sitta ute i kylan i t-shirt. ännu kallare att gå hem ifrån nacka mitt i natten. |
|
|
Blev stoppad en gång, fick böta några hundra för jag hade kört för fort på 70 väg.... upptäckte dock att polisen inte hade på sig sin "skyddsväst" typ en sånhär gul väst som lyser som dom ska ha på sig, så jag sa åt honom att skriva av böterna att jag då inte skulle anmäla honom för att han inte haft på sig västen som de måste ha om de ska vara på vägen.... jag slapp böter och körde glad därifrån :) |
|
Det är det jag menar. Själklart skall man ha böter om man gör fel. Men det måste råda korrekta förhållanden för att en korrekt bot skall kunna utfärdas. "Snälla! Bromsa!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.