AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.115

Kan man ha mer otur...det borde heta fredagen den 10de istället.

Sida 1 av 2
so
105
sodermalm
318i -87 105hp
Skrivet av fattig student i stockholm :

Alltså den här veckan har vart den värsta veckan i mitt liv och speciellt idag fredag.
Det började med 3 p-böter i rad a450 svenska riksdaler, hjälp tänker jag som bara har 6kr på kontot... för jag har ju precis köpt en ny 323:a, sen så under veckan så blir mina fina M3 backspeglar snodda....*snyft dom va fina* och sen idag fredag så händer det värsta jag ska flytta bilen som är lite krockskadad bak och avställd ifrån en parkering till en annan och ligger o glider i ca 90km på 50väg, helt tomt på stor väg klockan 2 på natten, tror ni inte jag har en snutbil efter mig, ser den ju inte för att jag inte har nån sikt bakåt så han tror jag sticker ifrån honom men inga blåljus på. efter 1 rondell så ser jag honom och parkerar lite fint och kliver nervöst ur bilen och möter en GALEN polisman

Detta åkte jag på :
80km timmer på 50väg = 1800kr
avställt fordon = 800kr
Ingen regg skylt fram men bak = 400kr
trasig positionslykta = 600kr
Stor fet lapp på rutan = KÖRFÖRBUD
Massa elaka hot = Rädd
Tillsagd att bärga bort bilen inom 3 timmar annars så skulle dom göra det åt mig för en dyr peng = *snyft*

Summa för veckan 5000kr + ett par m3 backspeglar :(
Ska betalas inom 4 veckor annars kronofogden :(

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Synd på speglarna, för jävligt!
Ang. böterna så har du inte mycket att skylla på... men surt är det.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
sodermalm:

vi alla har våra bra och våra dåliga dagar......

Men att en Polism man skulle hota dig låter inte bra tycker nog att du ska ta kontakt med vakthavande på Söder och ja tråkigt med M3 speglarna
bo
282
bobbby
320i -91
Du har bara dig själv att skylla.
Synd om speglarna. Skit att folk inte kan låta bli andras saker

Bobby
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Tänk positivt istället. Nu blir det bara bättre, det kan ju inte bli värre. ;)

/Edvard
BMW CS # 4503
90 på en 50 väg, var glad att du fortfarande har kortet kvar, hehe

Mvh/Soki

Länk
so
105
sodermalm
318i -87 105hp
Soki - det händer aldrig att du glider i 90 på en helt öde väg?
hade legat på motorvägen 1 timme innan så man väl drabbad av lite fartblindhet.

so
105
sodermalm
318i -87 105hp
plus att jag tyckte ju absolut inte jag låg i 90 det va ju vad polismannen sa GrrR, jag tyckte 60 lät som en mer rimlig siffra, hade ju faktiskt stått vid ett rödlyse precis men det gick inte precis att argumentera med honom, det va antingen att skriva på vad han sa eller så skulle han skriva böter på ALLT = och det hade han på nått sätt räknat ut att det skulle bli 12500kr så vad väljder man?

sodermalm: jo d klart man inte orkar hålla 50 mitt i natten på öde väg, speciellt inte efter motorväg. Skulle känna likadant som du känner ifall jag råkade ut för samma situation men skulle tacka gudarna för att fick behålla kortet.

Mvh/Soki

Länk
80 km/h på 50 väg - Går inte det vidare till åklagare = stor risk för indraget körkort?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Skulle nog säga att du hade tur som en tok!

Från 31km/h och uppåt blir det körkortsindragning (på 50-väg och uppåt).

Dock kan det finnas risk för att länsstyrelsen ser det hela i ett annat ljus då det var många saker på en gång så att säga...
(ropa inte hej ännu!)

I övrigt håller jag med Kristian!
Böterna var väl självförvållade, men spegelstölden var trist!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Fick du böter på drakenbergsparkeringen?
Min flickvän fick det nyligen 2x450 spänn.
Låg och körde lagom fort med farsans Volvo 140 och ganska nytaget körkort..... fick en bil bakom mig ...aha.... race tänkte jag och gasade upp till 140Kmh..Volvon gick inte fortare...mitt i natten var det! Kommer in i samhälle med bilen bakom och rätt var var så blinkar det blått.........då kände man sig verkligen som en fis i rymden....fyfaeen va liten man var! Försöka rejsa med polisen....inte så lyckat! Gick lite för fort sade polisen när jag satt i P-bilen .....mmmm mumlade jag fram.
Detta hände för 22 år sedan: 300:- i böter

PH
so
105
sodermalm
318i -87 105hp
300kr skulle vart bättre för min del, jag har hamnat i personlig konkurs nu... inte lätt med en månadsinkomst på 950kr

Ja
760
JanF
530i-93
Har själv levt "hundår" under min studietid, rullade i en drygt 20 år gammal Opel.

Men då gäller det ju att hålla låg profil, hålla bilen ordning för att inte dra på sig uppmärksamhet och kostnader.

Att köra för fort, i olaglig bil, dessutom med körförbud är ju att utmana ödet, t.ex utan framskylt är ju att direkt signalera, kom och ta mig, det syns på flera mil att bilen är olaglig...

Sen är det ju skit att man aldrig ska kunna ha saker ifred, synd på dina backspeglar.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Tungt.
Du får väl ta lite ledigt från plugget och knega ihop stålar.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
By the way... I fredags var det den 9:e och inget annat....
so
105
sodermalm
318i -87 105hp
Kollade på mobilen för att jag trodde det va den 13de men det stog den 10de eftersom det va på lördagsmorgonen
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
sodermalm: "det va antingen att skriva på vad han sa eller så skulle han skriva böter på ALLT = och det hade han på nått sätt räknat ut att det skulle bli 12500kr så vad väljder man?"

Tolerera aldrig att en polis hotar dej!
du och jag betalar hans lön för att han (i det här fallet) ska hålla trafiken säker och då ingår inte att hota npn som bara begått några, som det här faktiskt är, mindre fel.
personligen skulle jag bett honom fara å flyga å sen kört därifrån men smartare är nog att inte skriva på nåt ändå å sen anmäla att han hotat dej till hans chef.

/Jonas
so
105
sodermalm
318i -87 105hp
Nja han hotade mig väl inte han va snarare hotfull och körde "laglig" utpressning.

Visa användare
26
krejsy
318iS Coupe -93
Ja vad skulle man göra...
Tror jag skulle göra som Hubbe325 säger..Försöka hitta ett jobb fort som sjutton o knega ihop pengarna. Lite tugnt om man fortfarande går i skolan kan jag tänka mig..
Annars kanske du har nån släkting/kompis som kan hjälpa dig ur din ekonomiska knipa..
Jäkligt surt på speglarna..=(

Jörgen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.