|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis köpt en 735 e32 från Tyskland. Bilen har utrustningskod 490 spezialeffektlackeriung Monte Carlo. Färgen är lila skimmrande i solljus. Jag har inte lyckats att hitta färgkoden. Ingenstan nämns det något om denna färg. Någon som vet mer? /Johan | |
|
Troligtvis en individual bil.. Grattis till ett bra köp.. |
|
|
Nu kommer givetvis den dumma följdfrågan, vad menas med individual på denna bil? /Johan |
|
|
Det betyder att han som beställde bilen, troligt vis hade ganska bra med pengar och valde saker som inte är standard. Om du tittar och jämför din bil så finns det troligtvis flera personliga saker och utrustningar. |
|
|
Ok! nu hajar jag lite till. Det är några mysko grejor till i utrustningslistan som jag inte begriper. Det är: Sonder1 Fensterheber el vo. u hi. (elhissar fr. o. bak.) Sonder2 Aussenspeigel el. (Elspeglar) Text Nein/Burkhardt (förste ägaren hetta Willi Burkhardt) Borde inte hissarna och speglarna ha vanliga nummer som 411..osv? Enligt säljaren var lacken en riktig specialare $$$$$ Tacksam för all info jag kan få. Detta är min första BMW och jag är fortfarande ganska okunnig. /Johan |
|
|
Har du kollat i motorutrymmet, färgkoden brukar stå på ett stötdämpartorn. Där borde också vara ett individualklistermärke. /T.P. Länk |
|
| är det den här bilen tro Länk | |
|
Just den är det. Bilens första och enda ägare höll på med billacker. Antagligen därför han tog en speciallack. Bilen fanns även till salu på www.bmw.de Jag får hem bilen i nästa vecka med Eurotransport. Enligt min tyska kollega som har sett bilen, är den verkligen läcker. Jag är lite nyfiken på denna färg, har aldrig sett den på en BMW 7-serie. Blir nog problem att handla bättringsfärg. /Johan |
|
| olja; Sjysst bil. Verkligen. Jag var inne och tittade på Eurotransports hemsida innan men där står inga priser. Vad kostar det att få en bil "hemskickad"? Tar de hand om bes. registrering osv? | |
|
Eurotransport vill ha 5000 + moms = 6250 kr för transporten. I mitt fall är det mellan Schwabach och Malmö, 90 mil. Reggning osv. får man fixa själv. Det blir nog inte dyrare att ta bilen med Eurotransport jämfört med att åka ner själv. /Johan |
|
| Polaren hade sån lack på sin bil.. Otroligt snygg!!! Grattis till en snygg bil! | |
|
Nu har jag äntligen fått hem bilen. Men inte f-n blev jag klokare, det står bara diamantsvart metallic på klisterlappen under huven. Utrustningslistan säger 490 specialeffektlack. Montecarlo. Någon som vet något mera om färgen? /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.