AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
804

02-gården sydkusten

Är det någon som kört väg 9 mellan Smygehuk och Böste?
På höger sida om man kör från Böste ligger en stor gård med en skylt som säger "02-gården". Trodde först att skylten markerade att här ligger det banne mig en speciell gård, t ex någon krukförening.
Höll på att vingla i diket häromdagen när jag cyklade förbi för att lämna v75:an i Smyge...På gården har det alltid stått en 02-serie samt en 3-serie från 80-talet (full av mossa...).
Sneglade bakom gårdshuset och vad hittar man där - staplar med gamla 02:or samt andra gamla bmw!!!!!
Ville inte inkräkta på tomtmarken, men det verkade mest vara gamla vrak :-(
Till min fråga - Är det andra som sett denna gården och undrat?
Eller det kanske bor en entuiast i huset (t o m kanske en som surfar runt här)? Isåfall hoppas jag inte att vederbörande blir drabbad av karavanliknande besökare från detta forum.

"entusiast" skall det ju vara....
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Killen drev/driver ett företag som heter/hette 02-centrum tror jag det var. Han har hela ladan full med 02-delar. Problemet är att han inte vill sälja något, det är bra-at ha-grejor. :-)

/Anders C
Hmmm, får passa på o kolla det där nästa gång jag är "himma i Trellehulla" :)
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Intressant företagsfilosofi...
Det tråkiga är att mycket att prylarna står och förfaller.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Sicket helgerån.....

Undrade ett tag om man hittat 02:ornas motsvarighet till
Valhall ;-))
BM
118
BMW-Niklas
E24 635csi-87
E39 525ia touring-02
E36 323TI SLE-00
E87 118d-10
Killen som bor där var rätt så aktiv i bmw klubben för ett par år sedan. Av honom har mina föräldrar och bror fått mycket användbar hjälp och köpt delar av. En man med större kännedom om 02:or är nog svår att hitta.

02-CENTER heter/hette företaget. Det var ett tag sedan jag var där med på den tiden satt där en diskret skylt med texten 02-Center.

BMW när du hellre kör än låter dig köras
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.