AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
430

Alpina B7 Turbo motor i en 535i -86

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Tjabba

Kanske sett tråden jag skrev angående om turbokonvertering på min bil , fan det måste väl vara lättare och billigare att köpa en Alpina B7 Turbo motor och sänka ner , såg en på börsen som Jarls Bilservice säljer för 25.000 nån som vet nåt om den ?!

Och om vi skiter det här med besiktningen för det löser sig nog så vill jag veta om kardan och allt sånt håller för den motorn , koppling lär man få byta men behöver jag byta så mycket mer ?

/Mvh Göran
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Det håller lätt!

Du behöver inte byta nåt mkt mer vad jag kommer på, bmwandreas har likadan bakvagn som du har!

Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Det mesta är samma grejer som du har på 35an, men som du själv skriver så rekommenderas nog rejälare koppling. Den som sitter på B7an är nåt av det värsta som finns utan sinter-uppbyggnad å ändå händer det att den ger upp. B7an lämnar 509 NM original och då är ändå avgassystemet en enorm propp på B7an. Jag ska modifiera mitt system, så jag måste nog oxå köra sinter inom en snar framtid, och det blir nog måttligt roligt när biljäveln gör 100 på ettan!!

jimpa
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Billigare måste ju ändå en 745 motor vara, även fast du måste massera skärmen lite för att få dit turbon eller bygga nytt grenrör!
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Jo men jag har inte hittat nån sån motor...

Sen vill jag göra det så lätt som möjligt , för den där motorn går ju som rakt ner... men jag har inte bestämt mig än...

/Mvh Göran
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Du var inte ute och tog en sväng på stan idag runt lunch eller? såg nämligen en dylik e28 som din 518 nämligen. Jobbar just nu i Umeå nämligen.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Mycke möjligt hörredu !

Den är ju vit , helt original förutom vita blinkers runt om ! :)

/Mvh Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.