|
|
|
|---|---|
| Vad måste man absolut kolla upp om man köper en tyskregistrerad bil i Sverige, med syfte att svenskregistrera? | |
Conny Sonnysson |
Varför registrerar inte säljaren bilen? Så dyrt är det inte. Erbjud dig att betala registreringen, bara han gör det. Så slipper du kanske oväntade överraskningar. Mvh Conny |
| Ja det är precis så jag känner, problemet är bara att om jag betalar besiktningen och den inte blir godkänd, så har jag inte så mycket att komma med sen. | |
|
Jag kan inte annat än råda dig att hitta ett annat objekt. Att säljaren inte besiktigar bilen tycker jag tyder STARKT på att något inte stämmer med den=risk att den inte går genom. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Troligast är att säljaren inte vill få bilen reggad i sitt pga. skattemyndiheterna. Han kanske redan har ägt/sålt 5-10 bilar på 1 år, och om skattmasen kommer på honom, så måste han betala skatt. //Marin |
|
| Jag tror också starkt på skatteskäl. Erbjud honom att han får 80% av köpesumman och om bilen går igenom så får han resten annars så har du att betala ev. reparationer. | |
|
Det gäller denna bil Länk ringde upp killen som säger att han köpt bilen för att hans fru som "kör automat" skulle ha den, dock finns ingen tid på bilprovningen förrän om "tidigast en månad" och han köpte därför en "likadan fast svenskregistrerad" till henne istället. Därför äe denna nu till salu. Många varningsklockor ringde under samtalet kan jag ju tillägga... |
|
|
SÅ billig var den ju inte heller. Köp min 316 för 10.00.- istället. Jättefin:=) 89:a den med. |
|
|
Tror att det är som Marin skriver. /Simon |
|
| Låter inte alls bra...jag skulle hoppa det köpet. Historien om varför han inte reggar den själv låter osannolik. | |
|
Oj oj oj, många varningsklockor ringer. Vem importerar en bil i 20 000kr klassen?, Köpa en 325-88 till sin fru? Köpa en likadan för att det inte finns besiktningstider? Dessutom kommer bilen kosta dig 20000+2000+1500+skatt innan den är körklar! köp en som är klar i sverige för samma peng. |
|
|
Verkar dock som om han tar in massa bilar enligt uppgift och orkar inte regga dom själv...troligtvis kanske av skatteskäl kolla här Länk Sen var juh priset som sagt inte heller sådär speciellt bra.. |
|
|
Jo, jag lär knappast köpa den bilen, otrevlig var han också. När man ringer svarar han bara "Hallå" och sen frågar han direkt "Var har du sett annonsen?" förmodligen finns bilarna han säljer till salu lite varstans, till olika priser... Problemet är bara att jag letat 325iA E30 i minst ett år, utan resultat, de få jag hittat har varit lik. Den som vet någon till salu får gärna tipsa. |
|
|
stopp nu! Den bilen har jag beskådat tidigare, i ett annat land, med ett annat miltal. Men prislappen jag skulle betala, var knappt en 1/4-del av vad som begärs. Leta vidare du... Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
| En importerad 88:a som har gått 15000 mil....nja..... | |
|
hmmm kanske momsfifel det är väl första registrerade ägaren i sverige som är skyldig att betala om den är lyft i tyskland? //Micke |
|
| läs och lär: bytte in en golf cab-87a,som var relativt ny intagen till ett värde av ca 15000:-men bilen hade bytt ägare ett par gånger på denna korta tid,varvid "nån"(tänker inte nämna hans namn här)lyckats med att slarva bort fahr-bla-bla beviset,och att få ett nytt från tyskland var inte lätt,skulle bli tvingad till att ta bilen tillbaks till t för kontroll av polisen,när dom hade tid= lämna bilen där åter komma om en månad!svin dyrt/krångligt, så om nån är sugen på en golf cab billigt så har jag en till övers! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.