|
|
|
|---|---|
|
Hur många liter är det kvar i tanken när reserv lampan tänds? === Min E30: Länk | |
| Står i instruktionsboken, på E46 ska det va ca 8 liter kvar... | |
|
har ingen instruktion bok till min :( === Min E30: Länk |
|
| Varför inte bara fylla på? De flesta bilar brukar ha mellan 8 och 15 liter kvar när den tänds FÖRUTSATT att tankmätaren är rätt kalibrerad. Tanka när lampan tänds och kolla hur mycket du får i, räkna sedan ut hur mycket du hade kvar | |
| Har för mig att det stod ca 5 liter i instruktionsboken på min E30 325 -90 och det är väl samma tank som din. | |
|
6 Liter tror jag det stog i min? Kan kolla snart =) ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
tackar.... Med studiebidrag på 950kr i månaden har man inte alltid råd att fylla på :( === Min E30: Länk |
|
| Man får jobba extra eller cykla! | |
|
står i boken att d ska vara ca 7 liter.. men när min tänds har jag ca 15 liter kvar... /PP |
|
|
Vad gäller för e36 då? |
|
|
BjörnB: 8 liter. //Palle |
|
|
hoppas det är minst 8 liter på en 323 84:a också för tjejen har den nu och lampan har lyst hela veckan :) /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
I Min bok står det 6 liter... Många bud nu! Skruva ur lampan så slipper ni fundera på hur mycket det är kvar ;-) Blyfri The Legend |
|
|
Hubbe325: Rätt kalibrerad? Hur kalibrerar man en tankmätare? /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.