|
|
|
|---|---|
holmis54 |
Jag funderar på att beställa bilstereo från USA eftersom priserna är mycket bättre där. Nu undrar jag om någon beställt från USA, behöver inte vara bilstereo. Hur gjorde du/ni med momsen, man vill ju slippa den. Klarar man sig från momsen om man skriver GIFT (Gåva) på paketet, för enligt vad jag har hört så kan dom inte kräva tull/moms på gåvor. Stämmer detta eller? Tacksam för svar. |
|
Seriösa ftg bluffar inte med tullen, oseriösa ftg kan bluffa tullen OCH DIG. Om du har kontakter i USA som kan köpa grejerna där och skicka till dig så kan du komma undan eventuellt. Problemet att handla utanför EU är att det läggs "strafftullar" på vissa varor. Köpte en bok från amazon.com, fick 120:- strafftull av posten, samma bok från amazon.co.uk gav inga sådana påslag. /göran |
|
| Jag köpte en DVD från USA för ett par år sedan. På paketet hade säljaren skrivit värdet så det blev lätt för tullen. De skickade med ett inbetalningskort på 25% av värdet. Om man beställer från ett EU land ska man slippa betala moms. Det blir alltså ofta billigare att beställa från tex Tyskland (om varan finns att köpa där) än från USA. | |
holmis54 |
Jag vet att det är smidigare att handla inom EU, men den stereon som jag vill ha finns inte i Eu. Och ska jag leta efter en likvärdig i EU så blir det dubbelt så dyrt, så man kanske helt enkelt får betala tull ändå. |
snakeplisken |
Kom ihåg att det ej går att lyssna på FM kanalerna i sverige med en amerikansk stereo. |
holmis54 |
Jag har nu varit i kontakt med ett fleratl större företag i USA och dom har inga problem med att skriva ett lägre värde på paketet eller skriva GIFT. Vad det gäller radio, så finns det ett fleral modeller som klarar Euro frequency. Så jag kommer nog att beställa från USA. |
|
Varför skulle det inte gå att lyssna på fm med en amerikansk radio? Min sony radiowalkman som jag köpte i usa fungerar perfekt i swiden. |
|
| En del radioapparater från USA kan inte få in frekvenser med jämna decimaler. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.