|
|
|
|---|---|
|
Är det någon skillnad i karossen såsom breddning av skärmar etc. på Z3 för respektive årsmodell??? Enligt en annons är på BMWPower står det: Tidigare modell med de breda bakskärmarna. Att Z3 M roadster är bredare syns tydligt men hur är det med de andra "vanliga" ///M. Pedersen (OO=00=OO) | |
|
Läs gärna detta reportaget. Den nyare av dessa två är bredare över baken. Länk _____ Micke Karlskrona POWER meet 03-06-08 Länk |
|
|
Hoppsan Micke. Jag har missat din rapport tidigare. Intressant läsning! Man kanske skulle göra liknande jämförelse på M Coupen och Z Coupen ? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever!: Jag skulle gärna se "Z3 Coupé vs M Coupé vs Z3 Coupé ESS edition"! :-) Kanske har du redan skrivit om din bil någon annanstans? Är nyfiken på kombinationen Z3C/MC + kompressor... /Fredrik |
|
|
Jag tror inte att bakskärmarna är bredare på 01:ans 3.0:a, däremot har den "axlar" som t.ex. min M-Roadster saknar. D.v.s. att skärmarna har en högre punkt en bakluckan. Är det inte så du menar, Micke? __ Länk |
|
|
fdahl: Nej har inte skrivit nåt än. Ska updatera min bil i galleriet, antagligen nästa vecka. Tänkte skriva lite om den då. En ny spoilerläpp ska up på bilen i helgen eller på måndag då vill jag vänta med bilder. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Det är samma totalbredd på bilar med de gamla och nya bakskärmarna, jag och Maria har jämfört måtten i instruktionsboken. Sen vilken modell som är snyggast vete 17, de gamla ger klart ett brutalre intryck medan de nya känns elegantare. För övrigt har alla 6 cylindriga de breda bakskärmarna och puckeln på motorhuven. Finns de 4 cylindriga modellerna med de nya bakskärmarna? Och är de då lika breda? Nån som har en 1.8 1.9'a -01. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
menar du att puckeln på motorhuven finns inte på 4/cylindriga? Det tror jag att det finns. Det var nämligen det som jag la märke första gången jag såg n Z3 i Bond filmen länge sedan. Den brutala motorhuven med puckeln väckte mitt intresse direkt. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever!: Om du ordnar med bilar så ska jag gladligen göra ett liknande reportage. :-) Wolv: Du har nog rätt där. Man kan kalla det för "axlar" men bilen ser bredare ut. Kan kanske vara för den är lägre så men lurar ögat. Fredrik M: Har ni kollat boken så är det väl så, men hur är det på M-modellerna då? Är dom lika breda? _____ Micke Karlskrona POWER meet 03-06-08 Länk |
|
|
Jag har tagit fram instruktionsboken och skriver ner här vad som är skillnaden räknat i mm på dessa monster : Bredd bak Z3 3,0 = 1740 mm Bredd bak M roadster = 1858 mm Här kommer måttangivelserna på frontbredd : front Z3 3,0 = 1858 mm front M roadster = 1740 front Z3 2,0/2,8 = 1740 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.