|
|
|
|---|---|
|
Börjar bli vansinningt sugen på att byta bil och har spannat in mig på 328iM -00 eller 330iM. Tänker mig en rikligt utrustad manuelt växlad 4drs sedan. Helst sv-såld men även väldokumenterad import är ok. Vad tror ni, var ligger dessa ca i pris? | |
|
330 kom först som årsmod -01 men började tillverkas -00. 328:an drygt 200.000 och 330'n runt 240.000 Hursomhelst tror jag att du kommer att bli nöjd :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Första årsmodellen av 330 är väl dock utan faceliften så jag hade nog satsat på en 02'a, men å andra sidan så är det inte jag som betalar i detta fallet så... =) Tror liksom erito att du blir nöjd oavsett vilken av dem det blir. |
|
|
Det optimala hade varit att lägga vantarna på en -02. Stuket efter faceliften känns helt rätt... inte minst med M-paketet, men det är ju det där med betalningen :( Kanske ändå är värt att vänta en aning och sen satsa på en sådan? |
|
|
Har samma problem som dig, det är lite jobbigt får man erkänna, vet inte om jag ska satsa på en 525 av 01-02 modell, eller 523 98-00... Fast det är ju angenämna problem. "Dagens i-landsproblem" som dem säger på Hipp-hipp. |
|
|
Iofs så finns ju 325iM och 320iM som -02:or och som ligger aningen behagligare i pris än en 330iM -02... Dock inte lika roliga :) |
|
| En 328i, till synes med M-pkt, sv-såld, 7800mil. Finns på bytbil.com hos en handlare i Kumla. Begärt 199000:-. Är inte det ett ganska skapligt pris, med tanke på att det är handlare och man har 3mån garant... Tyvärr redan en seriös spekulant före... | |
|
En 328 -99 skall väl knappast kosta 200.000:- Snarare 160.000:- |
|
|
160.000 ?? Det får du ju nätt o jämt en 320 för hos en handlare. Visst är priserna på privatmarknaden lägre men inte så mycket lägre. Då pratar jag om bilar som gått max 7-8000 mil. |
|
| Bilen ifråga är en -00:a. | |
| Runt 200.000 tror jag är korrekt, som erito skrivit. | |
| Om de tar 199' för ovanstående på bilhandel borde den väl ligga kring en 185' privat, eller har jag fel? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.