|
|
|
|---|---|
|
Jag lyssnade på gången i en 320 E36 -91 igår och satan vad den gick omjämnt. När man ger gas börjar den "bluddra" och vill nästan dö. Efter att försiktigt gas och repsonsen "börjar komma" smäller det till likt en förgasarsmäll. Luftmängdsmätaren är bytt men inget resultat. Personen som äger bilen säger att det är svårt att få en förbrukning under litern. Den har enligt mig gått alldeles för långt mellan service. Lambdasond eller vad tror ni det kan vara? ///M. Pedersen (OO=00=OO) | |
|
lambdasonden luktar misstänkt, men det är bara min noviskunskap... skaffa fram en multimeter och mät på lambdan vet inte riktigt om det är 4 kablar ifrån lambdan på 320n men den gråa är iaf signal, nån av dem svarta är jord, om inte båda 2 är det. kolla värdet på tomgång resp. gasökning, sökning på forumet så kan du garanterat få upp vilka värden som du skall ha. lycka till! |
|
|
Välkommen i klubben! Jag har samma problem.. Fick tipset här på forumet att det kan vara en eller flera tändspolar som är paj. Jag har nämligen nyligen bytt lamdasonden. ska lämna in den om 2 veckor o mäta upp tändspolarna och så får vi se. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.