AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
416

Mera diff på m3an

Någon som vet om man kan skimsa upp diffen på en m3a så man får den att diffa mera ???
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Skulle med 90% säkerhet tro det. Ring till någon bakaxel spesialist, en sån kille borde kunna svara på det.

Men jag kan ge mej fan på att det går, Man kan ju göra det på 325 och 323 diffarna till E30 iaf.

Häldre liten och rapp än stor och slapp!!
Sammy Lundin
var fixar men sin E30 diff?????

MAX power
Det gör man själv, beskrivning finns under mektips på BMW Power. Om jag minns rätt så är beskrivningen för 02/E21. Men jag gissar att det är samma på E30.
Det är en e36a jag ska göra det på
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Hej!

Prinsipen än nog den samma!

Häldre liten och rapp än stor och slapp!!
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hej....

Jag har själv spännt på några diffar på olika BMW modeller. De jag har stött på har varit enkla att justera. "ploppa" ur medbringarna, skruva bort locken håll reda på "brickorna" som ligger under.

Med locken borta rullar du ur kronhjulet, skruva bor locket som sitter på ensa sidan, plocka ur inkromet, ta med dig den ena fjäderbrickan till din lokala kullager återförsäljare och be honom plocka fram shims med samma diameter som motsvarar ytterdiametern på brickfjädern. Ta två shims, välj tjocklek från ca 0,2-0,4 ta alternativt olika tjocklekar.

Placera shimsen under brickfjädrarna (på den sida som den största diametern ligger an), skruva återigen ihop allt i bakvänd ordning.

Var mycket noga med att göra rent osv.

//Jesper
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.