AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
457

Hurpass riskabelt är det att köpa en M635csi

Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
Jag har en förkärlek till den utdöende original designen som BMW hade på 70 och 80 talet. 635:an är en klassiker, inte det "snyggaste" som finns i bilväg men mycket personlig och originell. Då jag nu kör en 535 -86 känns det trist med en vanlig 635. Man vill ju ha lite mer kraft om man byter bil.

Är en dokumenterad och servad M635:a på säg 20 000 mil en tickande bomb? Jag talar förmodligen om att importera en bil. Vad hade dessa motorer för tillförlitlighet och hurpass svårt är det med reservdelar och eget mekande?

Jag har gjort motorrenoveringar på ett par 3.5:or så helt grön är jag inte, men de mer avancerade 24 ventilsversionerna vet jag inte mycket om.

Vågar man köpa en sån här klassiker till vettigt pris och är de värda pengarna tycker ni?

Många frågor, men kanske ni har några av svaren.

/Patrik
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
En av dom som kan svara allra bäst på det är nog vår frilansare Jouni.
Länk
PS, imorgon ska jag provåka hans underbart vackra bil :))))

///MVH Hasso
Länk

jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Klart att man vågar köpa en M6:a. Det som man skall se till att hålla i trim är fläktkoppling, vattenslangar, vattenpump samt kamkedja, resten är som en vanlig bil. Ifall motorn rasar på grund av dålig skötsel, den gör det inte annars, så kostar det naturligtvis flis, men byter man olja samt håller koll på ovanstående så är det en problemfri bil med mycket körglädje.

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.