|
|
|
|---|---|
| Jag har repat upp en framfälg.e helt knäckt vad göra?Går det fixa?var i så fall?var köper ja en ny?Höger fram | |
|
Tjena Hör med Intera. www.intera-sverige.se mvh larsson Länk |
|
|
boot: Aj, då, det var ju inte kul. Det är bara att krypa till korset och köpa ny fäl på BMW. Det vore väl inte så bra att slänga på någon OEM-fälg (alltså bara den som är skrapad). En annan variant är ju att ringa och prata med någon fälgfixare för att beskriva och då kanske de kan säga på telefon åtminstone om det är omöjligt. Var det 18" eller 19" eftersom du skriver skrapa antar jag 19" eftersom dessa ju är jäkligt känsliga. Här har du några länkar Länk Länk Länk prova gärna den eminenta sökfunktionen ;) |
|
|
Man kan ju tillägga att alla fälgfixarfirmor som Intera har högsässong nu. Har en kompis som fick vänta 3-4 veckor, fick fälgarna förra veckan. Iofs var det både lackning (svart centrum) och renovering. Det kanske går att få en snabbare tid om det "bara" är en fälg som ska renoveras. /Wille Länk |
|
|
boot: När jag köpte min m3 så var ena fälgen oxså kantstöt på flera ställen, då tidigare ägare hade låtit dottern använda bilen som övningskörnings bil...... Åkte med fälgen till en verkstad(Intera) stan som jag blev rekomenderad av Bmw, när dom såg fälgen så sa dom.För att få ordning på dessa bör vi lacka alla 4 alt så blir en fälg i en helt annan färg än dom anda 3...... Eftre många timmar fundering så beslöt jag mig för att köpe en ny fram fälg och så här efteråt känns det helrätt. Vet en till som fick lacka om alla sina 4fälgar för att de inte blev så mitt råd/tips köp en ny fälg. Ps.Nu har jag en org fälg i reserv.....:))) |
|
|
Usch. Kantstötta fälgar gör ont i själen. Har haft två donnor (f.d.) som skrapat mina framfälgar. Har kunnat lämna in dessa på blästring och lack här i Göteborg med strålande resultat. Ingen har kunnat se att de varit skadade. Min nuvarande sambo får inte köra innevarande bil... |
|
Dani |
cyberkallen: Hos vilka va det du rep. dom? |
| Vad heter de... Ligger i Mölndal mitt emot ICA Maxi på Göteborgsvägen. Jobbar (eller jobbade) en tjej där som är grymt duktig på blästring. | |
Buspelle |
Fälgfixarna i Helsingborg kan i vart fall lacka M5-fälgar utan att det syns skillnad mot originallacken. M3-fälgarna lär visserligen vara ännu svårare än M5 att få till rätt nyans, men du kan ju lyssna. |
| 19"-arna har ju högglanspolerad fälgbana vilket ju gör att det inte blir så bra att blästra och måla. 18"-arna kan ju funka lite bättre med (precis som buspelle antyder) | |
| Tackar för alla ideer.Ja gjorde det enklaste beställde en ny.skulle vara problem att få det bra pga lacken.Tur i oturen e det en 18" fälg.iofs e det ingen grov repa.Men det skall inte vara någon alls.boot | |
Dani |
Cyberkallen: Däckman?? |
| Dani: Precix! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.