|
|
|
|---|---|
| Har komfortstolar på e39 modellen lika många inställningsmöjligheter som sportstolar, med undantag av den utdragbara delen på sportstolen. | |
Deliq |
Komfortstolen har en överlägsen funktion som jag tycker är den bästa på alla stolar öht. Den separat tippbara övre delen av ryggstödet. Hade dessa komfortstolar gått och beställa till 3-serien hade jag gjort det. Alltså för att svara på frågan, så har komf.stolarna fler inställningsmöjligheter. Förutom ovanstående så ingår svankstödet i komf.stolarna. Det måste beställas extra till sportstolarna. I övrigt är det nog rätt likvärdigt. Max-/min-längd/-höjd skillnaden i det är högst ngn cm totalt Nu använder jag inte något av ytterlägena särskilt ofta men har inte upplevt att det handlar om märkbara längder om man nu inte är väldigt lång eller kort och måste nyttja ändlägena. Då kanske det märks mer... M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Tack för ett utförligt svar. Anledningen till min fråga är att jag har sportstolar idag men hittat en bil med komfortstolar. Jag är 193 lång och har långa ben. Ähh.. får ut och testa en med komfortstolar. :) |
|
Deliq |
Medan jag fortfarande var ute och letade lätt begagnade bilar (både 3- & 5-serie) var ett av kraven jag hade på 5'orna att det skulle vara komf.stolar. Men då jag aldrig hittade den riktigt rätta där allt stämde så blev det en ny... ( 3-serie då med sportstolar, av i tidigare inlägg nämnd orsak) Stout, jag tror du åxå kommer att gilla komfortstolarna ;-) M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
| Stout: Har samma kroppskonstruktion som dig och komfortstolarna passar mig som handsken. Faktiskt bättre benstöd än Sportstolarna för mig. Funktionen att kunna vinkla in överdelen av ryggstödet är också mycket bekväm funktion som sparar axlar och nacke vid långa sträckor. | |
| Blir mer och mer övertygad om att jag letat efter fel bilar, för ett av kraven har varit just sportstolar. Mest för att jag har det i dag. Måste ut och leta efter en med komfort att testköra. | |
|
Kan bara stämma in i Sails inlägg. Jag är också dryga 190 och sitter utmärkt i komfortstolarna. Att kunna vinkla överdelen är suveränt. Helt rätt val! /Stefan |
|
| Provkörde en 525iA för två timmar sedan och jag tyckte inte sportstolarna var överdrivet bra faktiskt, har inte testat komfortstolarna men det får man göra också innan det blir dags att slå till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.