|
|
|
|---|---|
|
Kanske en konstig request, men va fan... Skulle hämst gärna vilja se hur min 540iat skulle se ut i verkligheten med M5 3.8 fälgar monterade på. Finns det någon i STOCKHOLMS området som skulle vilja träffas nån dag och "switcha" fälgar med mig i 10 min.? Danne | |
| Du vill alltså se hur gamla original E34 M5-fälgar ser ut på din E39 540? Borde ju se lite "gamla" ut eller? | |
|
OK, sorry, ser att du skrivit 540 -96 men har en E34... Trodde du hade en E39. En bekant hade en 540 touring E34 med M5-fälgar och det såg inte fel ut nånstans. Dock framgår ju av dina bilder på bilen som att du har tuffare fälgar på redan nu... Jag tror inte att du utseendemässigt skulle vinna något. Nu ville du ju själv se skillnaden, men tycker inte att du ska driva frågan så långt att du besvärar någon, utan skola vara nöjd med vad du har, eller? Har jag missat något? //Magnus |
|
|
Tack för komplimangen Zevvs. Jag funderar dock på att använda dem (3.8) som vintersulor i så fall. Men innan jag säljer mina nuvarande, vill jag se hur det skulle se ut. Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
Måste säga att din bil ser grym ut,men det är väl lite väl halkigt med så breda vinterdäck som du har??Har själv funtat på att skicka på vitersulor på mina 17" och inhandla 18"som sommar stass,har du verkligen kört på 18" hela vintern???!!! ///Johan |
|
|
Johan- Det är sant. Fälgarna på bilderna är vinterhjulen... 18":a har gått hela vintern utan några problem alls! I och med att bilen är så tung, och har ASC, så har faktiskt sladdandet varit till ett minimum. Anledningen till att jag är intresserad av 17" är dels för att bilen "ser" lägre och maffigare ut (tycker jag). Sen så är ju M5 fälgarna inte direkt fula om man säger så... har alltid gillat dem. Så om någon är intresserad av mina 18":e med fräscha vintersulor på, och har M5 fälgarna jag söker, så kanske det blir affär...? Det hela är egentligen en synvilla, men som sagt... Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
Dandelue: Funderar åxå på att köra på 18" i vinter.... ser lite tråkigt ut med järnhjulen... Vad kör du på för mackor & vad är nackdelen med så breda vinterdäck? Kör själv på michelin 265.or bak & 235:or fram sommartid |
|
|
Widehall- För tillfället har min nya 540 3.8 fälgarna med 235or i fram och 255or (lamell) i bak. INGA PROBLEM. På min förra 540 hade jag 18" vinter fälgar med 235 i fram och 265 i bak. Personligen tyckte inte jag att det var några problem med grepp eftersom bilen är utrustad med ASC+T. Hade aldrig problem med planing eller dylikt. Vet inte riktigt hur snösituationen är i Kalmar, men i Stockholm är det inte direkt en meter snö på vintern heller... Jag var ialla fall mycket nöjd! - H U M A N R A G E - |
|
|
Dandelue, Du har nog en av Sveriges finaste E34-tourings, brukar inte gillar stylat men din bil är så stilren och fantastiskt snygg! MVH, E38B12 |
|
|
Wow! Tackar ock bockar! Det var kul att höra. Det har alltid varit min dröm att ha en svart 540 Touring. Jag har alltid haft en bild i huvudet av hur den ska se ut. En utav anledningarna att jag gjorde mig av med den silverfärgade var just för att jag ÄLSKAR svart! Nu är jag nöjd! Tack igen! Danne - H U M A N R A G E - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.