AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.048

Hur många fler hk av ett nytt Extraktorgrenrör ?

To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Jag har hittat ett billigt Extraktorgrenrör från m3 -94

Hur många fler hk får jag om jag sätter den i min 325-94?

Är det nått annat som blir "bättre" på bilen av ett nytt Extraktorgrenrör ?

Tacksam för svar MvH//Tommy

Länk
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

ingen märkbar skillnad iaf kräver att du oxå sätter dit en trimkam och sportavgassystem.Sök inlägg finns en del att läsa där..

hjorten
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
vad kostar en trimkam då?

Sportavgas har jag redan..simons 2,5tum hela vägen

Länk
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
Kommer ju bli lite skillnad! Bilen kommer ju andas bättre...
Vet inte hur original grenröret ser ut på en E36:a men oftast så brukar dom vara utformade så varje cylinder "stryper" dom andra lite.
Men vill du ha lite mer märkbar skillnad så håller ja me "hjorten"
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
kan gå in på motornord.se
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Du märker förmodligen som sagt inte mycket bara av det. Eftersom din motor är av 4ventilsteknik så har den två kammar, så det du ska titta efter om du vill ha trim kammar är till m50b25 motorn som är motorbeteckningen på din motor. Se också till att köpa kammar som är anpassade för vanos motorer eftersom din bil är en 94, då borde den ha vanos. Om du inte är van att skruva så rekommenderas det inte att du byter kammar själv, vanos är ett bekymmer även för en duktig mekaniker så lämna bort jobbet. Skulle tippa på att kammar kostar ca 6000. Se även till att plocka på ett avgassystem som är av fullflödestyp, alltså ett sportavgassystem, även främre rör och race kat då också. Brukar också kosta ca 5000-6000 om ditt avgassystem som sitter nu är orginal.
Jag vet inte hur bra utformade orginalgrenröret är på m50:n, men jag skulle nog tro att bilen blir lite rappare på höga varv. Så har jag i alla fall upplevt skillnaden på andra bilar som begåvats med extraktorrör.

Jag rekommenderar att du köper värmeisolerande bandage också för extractorrören brukar bli djävligt varma.
To
36
Tobbe_M3
M3 Köhler Racing -93
330dA Touring -09
VW Golf VR6 Syncro -97
Enligt mina erfarenheter så gör ett Extractorgrenrör mer på botten/ mellanregistret.

-=Inget Pys Bara Mys=-
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
S50 grenröret ger mer på toppen på en M50, jag lindade mitt grenrör och det är svalare än med original grenröret under huven nu.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.